אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

משטרת ניו יורק ומשטרת וושינגטון פתחו בחקירה לאחר שחמישה מחוסרי בית נמצאו ירויים בתשעת הימים האחרונים.

מצלמות אבטחה תיעדו אדם רעול פנים עם מסיכה שחורה כאשר הוא בועט במחוסרי הבית השוכבים על המדרכה, ולאחר מכן יורה בהם. כתוצאה מהירי מתו שניים ממחוסרי הבית, בעוד השלושה האחרים נפצעו.

כעת מתנהל מצוד אחר האיש, בניסיון לעצור אותו לפני שיפגע במחוסרי בית נוספים. לטענת משטרת ניו יורק "דפוס הפעולה זהה בכל המקרים, מה שמצביע כי מדובר באותו אדם שיורה במחוסרי הבית".

המשטרה גם הציעה פרס למי שיסייע לזהות ולעצור את הרוצח. על פי הודעת הרשויות, התקיפה הראשונה אירעה ב-3 במרץ בוושינגטון, כאשר החמוש ירה במחוסר בית בשעת לילה מאוחרת ופצע אותו. חמישה ימים מאוחר יותר, ב-8 במרץ, התרחש אירוע זהה כאשר ככל הנראה אותו אדם ירה שוב במחוסר בית בשעת לילה ופצע גם אותו.

מספר ימים מאוחר יותר שוב תקף האלמוני וירה לעבר מחוסר בית נוסף בוושינגטון, שנפצע אף הוא. ביום רביעי האחרון החקירה הפכה לחקירת רצח לאחר שהאלמוני רעול הפנים דקר וירה למוות במחוסר בית בניו יורק. מאז תקף האיש עוד פעמיים, והרשויות חוששות כי הוא עומד לבצע ירי נוסף על מחוסרי בית בימים הקרובים.

המשטרה בניו יורק וושינגטון פרסמה תיעוד ממצלמות האבטחה של החשוד רעול הפנים וקראה לציבור לסייע באיתורו.

סגן ניצב האנק סאוטנר ממשטרת ניו יורק סיפר במסיבת עיתונאים על התקרית הראשונה בניו יורק. "הקורבן, שנורה בזרועו, התעורר וצעק 'מה אתה עושה?' והחשוד נמלט. כשעה לאחר מכן אותו אדם ירה והרג אדם נוסף שישן גם הוא".

ראשי עיריות ניו יורק וושינגטון מסרו בהצהרה משותפת כי "כעת יש לנו רוצח בדם קר המסתובב חופשי. הצפייה בצילומי מצלמות האבטחה היתה מזעזעת".