רוטמן מול חיפה הערב בטדי
רוטמן מול חיפה הערב בטדיצילום: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

30 שנה עברו מאז ירדה בית"ר ירושלים אל הליגה השניה, הליגה הארצית בזמנו. הערב (שני) התקרבה בית"ר צעד נוסף בדרך לירידת ליגה פעם נוספת בתולדותיה, כאשר הפסידה בבית למכבי חיפה בתוצאה 1:0 במחזור שנעל את העונה הסדירה.

אז נכון, לבית"ר ישנן 22 נקודות והיא עדיין מעל הקו האדום, אך כשמתחתיה נמצאות מכבי פתח תקווה עם נקודה אחת פחות שהתחזקה משמעותית בחלון ההעברות האחרון והפועל נוף הגליל שבמרחק שתי נקודות בלבד, והלחץ של האוהדים הבית"רים, בית"ר היא היא המועמדת הפייבוריטית לירידת ליגה.

הערב פגשה בית"ר את האלופה ומוליכת הטבלה, מכבי חיפה, קבוצת ההתקפה הטובה בליגה.

חיפה, שמצאה את הרשת בכל 24 משחקי הליגה האחרונים שלה, התקשתה מול שחקני בית"ר והאוהדים המקומיים הרבים שהטריחו עצמם להגיע בקור הירושלמי, כשלמעשה, דווקא בית"ר נראתה טובה יותר ורוצה יותר ב-30 הדקות הראשונות של המשחק.

חולמנות בהגנת בית"ר בדקה ה-41 סידרה למאוויס צ'יבוטה שער ליגה ראשון במדי מכבי חיפה, מה שהיה גם השער היחידי במשחק הערב בבירה.

בית"ר הגיעה למספר מצבי הבקעה ולפרקים הייתה עדיפה על פני קבוצת ההתקפה הטובה בליגה, אך התוצאה היא שקובעת, וזו לצערם של אלפי אוהדי בית"ר ירושלים, רעה מאוד.

חיפה, שמבין שש האחרונות בטבלה, הצליחה לנצח פעמיים רק את מכבי פתח תקוה, רושמת ניצחון שלישי העונה על בית"ר, שניים בליגה ואחד גדול בגביע, ומגדילה את הפער בצמרת הטבלה מהפועל באר שבע ל-4 נקודות וממכבי ת"א ל-6 ועדיין מועמדת פייבוריטית לזכיה באליפות שניה ברציפות.

כעת שתי הקבוצות תלכנה למשחקי הפלייאוף שלהן - חיפה תאבק על האליפות, בית"ר תנסה לשרוד למרות הכל כאשר מחכים לה 7 משחקי עונה בזה אחר זה. קל זה לא יהיה, אבל עם הקהל הבית"רי, זה שחגג איתה בעבר תארים והישגים ותמיד נמצא מאחוריה, גם בתקופות הכי קשות ובעצם הוא היתרון שלה על פני כל היתר, זה אולי עוד יהיה אפשרי.