מפרי סדר מנסים לשבש את נטיעות קק"ל בנגב
מפרי סדר מנסים לשבש את נטיעות קק"ל בנגבדוברות המשטרה

ג'ומעה אל-זבארקה, חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת בל"ד וכיום מתאם ועדת ההכוונה העליונה של ערביי הנגב, מברך על החלטת הכוחות הלאומיים והאסלאמיים בעזה להכין ועדת לאומית לתמיכה בערביי ישראל.

בראיון לעיתון הרשמי של חמאס "פלסטין" אמר זבארקה, כי מדובר בהחלטה "מכובדת" המעלה את המורל של "הפלסטינים בפנים (הפלסטיני) הכבוש (שטח מדינת ישראל) במאבק שלהם נגד מדיניות הכיבוש הישראלי הגזעני".

זבארקה ציין, כי המאבק והסולידריות העממית הם עניין חשוב ודחוף בפרט לאור הנסיבות הקיימות ובפרט בירושלים ובכל הקשור למאבקם של האסירים הביטחוניים.

לדבריו, להזדהות העממית עם בני העם הפלסטיני בכל מקום השפעה רבה על החלטותיה של ישראל והאחרונה שבהן ההחלטה להקפיא את הריסת בתי התושבים בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים המזרחית.

הכוחות הלאומיים והאסלאמיים ברצועת עזה, מסגרת התיאום העליונה בין הארגונים הפלסטיניים, הודיעו (שבת) על הקמת ועדה לאומית לתמיכה בערביי ישראל, המכונים בהודעה הרשמית "הפלסטינים של הפנים".

במסיבת עיתונאים בעזה אמר ח'אלד אל-בטש, מבכירי הנהגת הג'יהאד האסלאמי, כי הקמת הוועדה הינו צעד משלים להתקוממות ערביי ישראל בחודש מאי 2021 והיא נועדה להדגיש את אחדות הארץ והעם הפלסטיני.

חאזם קאסם, דובר חמאס, ציין כי מדובר בהחלטה "היסטורית" של הכוחות הלאומיים והאסלאמיים והיא מוכיחה שלא ניתן לפלג את העם הפלסטיני.

לדבריו, הארגונים הפלסטיניים דנו בישיבה שקיימו בדרכים לתמוך במאבק של ערביי הפנים (ערביי ישראל) הדבקים בזהות הלאומית "בפנים הכבוש".