רם בן ברק
רם בן ברקצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) הסביר הערב (שלישי) את אכזבתו מהחלטתם של שר החקלאות עודד פורר ושר האוצר אביגדור ליברמן על רפורמה לפיה יבוטלו או יופחתו המכסים וההגבלות על יבוא פירות וירקות, ובמקביל החקלאים יקבלו תמיכות מהממשלה.

"זה לא ריב, אלא ויכוח. אני מיודד באופן אישי גם עם ליברמן וגם עם פורר ובטח שאני לא רב איתם, אבל יש לי איתם ויכוח קשה על הדרך. אני מעריך שכוונתם הסופית טובה, אבל אני חושב שהם טעו גם בדרך וגם בתוצאה. אני הצעתי להם לא להגדיל את התמיכה, אבל להכניס רק גידולים שיתאימו לתמיכה. נעשה זאת שנה-שנתיים ונראה האם באמת בגידולים האלה המכס באמת הוריד את המחיר לצרכן או לא. אם כן יהיה שווה להגדיל עוד, אם לא נבטל - זה הכל", אמר בן ברק בראיון ל-103FM.

לדבריו, "ליברמן ופורר, באופן חד צדדי, החליטו לשים סכום מסוים על הרבה מאוד גידולים והתוצאה תהיה שהרבה מאוד שטחים לא יהיו מעובדים כי חקלאים יפסידו כסף - ואף אחד לא רוצה להפסיד כסף, גם ככה הרווחיות של החקלאי היום עומדת על בין שלושה לשמונה אחוז. על זה הוויכוח. אנחנו מתכוונים להשתמש בכלים הפרלמנטרים שיש לנו כדי לשנות את ההחלטה הזו ואני מקווה שהיא תשתנה עוד לפני שנצטרך להפעיל את העצבה".