בנות מדרשת לינדנבאום בלוד
בנות מדרשת לינדנבאום בלודצילום: שמרית בנימין

בשלוחת לוד של מדרשת לינדנבאום מבית רשת אור תורה סטון, חנכו השבוע בית מדרש חדש, אשר ישמש את תלמידות וצוות המדרשה כמו גם את נשות העיר לוד.

באירוע השתתפו השר לשירותי דת מתן כהנא, נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון הרב ד"ר כתריאל ברנדר, מנכ"ל רשת אור תורה סטון ינון אחימן, ראש עיריית לוד עו"ד יאיר רביבו, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום הרב אוהד טהרלב, ראשת המדרשה הרבנית נעמה פרנקל ותלמידות המדרשה.

במסגרת האירוע הוענקו תעודות הוקרה למנכ"ל עיריית לוד אהרן אטיאס, וסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעיר יוסי הרוש, על תרומתם הרבה וסיועם להקמת בית המדרש. האירוע נחתם בסיום פרק השותפין ומסכת חגיגה של בנות מחזור ה' במדרשה עם ראש המדרשה הרב אודי אברמוביץ.

"אני מודה לעיר לוד על החיבוק החם שהיא מעניקה לחינוך התורני בעיר ולמדרשה, שגם תורמים רבות לעיר" אמר השר מתן כהנא. "עצם העובדה שאתן עוצרות הכל ומקדישות עצמכן ללימוד תורה בלוד, זה בדיוק מה שמדינת ישראל צריכה – אנשים ונשים שלוקחים אחריות, מגלים מנהיגות ועושים ועושות מעל ומעבר. אני מאמין שעצם היותכן בעיר לוד תוך עשייה ולימוד תורה מכין אתכן לדרך שלפניכן, ומאחל לכן שאת הלימוד כאן תיישמו בהמשך דרככן בשירות הלאומי והצבאי".

צילום: שמרית מאיר
צילום: שמרית מאיר

הרב ד"ר כתריאל ברנדר, נשיא וראש רשת מוסדות אור תורה סטון, ציין כי "יש גמרא שמספרת על רבי טרפון ורבנים שהיו יושבים בלוד ונשאלה שאלה - תלמוד גדול או מעשה גדול, עליה השיבו כולם: גדול תלמוד שמביא לידי מעשה. בלוד של שנת תשפ"ב אנו עדים כאן במדרשה לשיטות ודרכי הוראתם של הרבנית נעמה פרנקל והרב אודי אברמוביץ, באופן שמשלב לימוד תוך יכולת לשוחח עם הקב"ה. זהו לימוד שבונה אותנו מהמצוות, ובו בזמן דואג למצוא את הזמן לעשות מעשים טובים ולשנות את המצב בלוד לטובה, ובכך התלמוד שלנו אכן מביא לידי מעשה אמת. עם בית המדרש החדש נמשיך להתקדם מעלה מעלה בהצלחה, ותודה לעירית לוד על התמיכה הרבה בפעילות המדרשה".

ראש עירית לוד, עו"ד יאיר רביבו, הוסיף: "כל מקום של תורה בלוד מבורך, ועוד לנשים. אנחנו מציינים שנה לפרעות, ומודים לכן שחזרתן למרות הקשיים. אתן מטהרות את האוויר והאווירה בתורה, ועל כך ישר כוח גדול לכן".

מנכ"ל רשת אור תורה סטון, ינון אחימן: "העיר לוד היא עיר מאתגרת, אשר מצד אחד אנו רואים בה את פעילות המדרשה והפעילות החברתית קהילתית, ומצד שני מתחת לפני השטח ישנו מתח מורגש. בכך, משקפת העיר את המשך מאבקנו על קיום העם היהודי בארץ ישראל, ואנחנו מקווים שהדברים יפתרו בדרכי שלום. כבודה בת מלך פנימה, פירושו שהקול הנשי כבודו בפנימיות העמוקה של התורה. ואכן, אנו רואים בכן דור חדש שגדל כאן וישמיע קול תורה והנהגה נשית נדרשת ונצרכת, שכן הגענו לדור שזקוק לכך".

ראש המדרשה הרב אוהד טהרלב סיכם ואמר "מה שמייחד את המדרשה מנקודת מבטי זה היכולת לחבר תלמוד עם מעשה, ומי שבחרה ללמוד פה בחרה מקום מיוחד. אנו עומדים היום לנוכח מטרת המשכן לעבוד את השם ולעורר השראה, אולם כאן לא ברור מי מעניק יותר השראה למי".