מבט מהרכבל
מבט מהרכבלצילום: אתר החרמון

שינא וספי היא גולשת סקי פראלימפית. לאחר שנתיים של אימונים, היא טסה עד לסין כדי להתחרות בתחרות הסקי הפראלימפית, אך חזרה לישראל כי התחרות נדחתה לשבת.

"כשהסתכלתי על הלו"ז ראיתי שאין תחרות שנופלת בשבת וכל כך שמחתי מזה, אבל שמחתי מוקדם מידי כי כל דבר יכול להשתנות", היא סיפרה הבוקר (רביעי) לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ב'כאן'. "לא יכולתי להשתתף כי אני לא מתחרה בשבת. היא נדחתה לשבת כשהייתי שם, ממש יומיים לפני כן".

"היה לי מאוד קשה עם זה אבל יש לי מזל שהיו לידי כל הצוות שתמך בהחלטה שלי והבינו אותי", אמרה. "זכיתי במאמן שמבין אותי. זה בכלל לא ברור מאליו מאמן שמאמן אותי שנתיים ואז פתאום אני מחליטה לא להשתתף בתחרות וזה שהוא בא ותומך בי".

לתחרות הזאת התכוננה וספי, כאמור, שנתיים. "בשנתיים האחרונות גרתי בקולורדו", סיפרה. "זה כל יום 3-4 שעות אימון בשביל הרגע הזה. זה ניסיון מאוד קשה לבוא ולהחליט עכשיו שאני לא מתחרה, אבל אני יכולה להגיד שאם לא הייתי שומרת על השבת ואם לא הייתה לי את האמונה בה' ובכל מה שאני מאמינה אני לא חושבת שהייתי שורדת עכשיו שנתיים כאלה מאתגרות מחוץ לבית, אז מבחינתי ברגע האמת לבוא ולהגיד כל זה לא היה איתי בכל השנתיים האלה הרבה יותר קשה לי לעשות את זה".