אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

אחרי שכבר התחלנו להתרגל לכלבים הרובוטים, חוקרים מMIT המציאו את הדור הבא- הצ'יטה הרובוטית. בניגוד להמצאות קודמות, יכולות הריצה של הצ'יטה נלמדו באופן "עצמאי" בעזרת אינטליגנציה מלאכותית. הרובוט למד לרוץ בעזרת סימולטור שיכולה לדמות ריצה גם במשטחים קשים במיוחד כמו קרח או חצץ.

בסרטון ניתן לראות כיצד הרובוט התקשה בעבר לרוץ על משטחים קשים בעזרת תכנון אנושי אל מול היכולות שלו בלמידה עצמאית. החוקרים הסבירו כי לתכנן איך רובוט צריך להתנהג בכל סיטואציה אפשרית זה משימה כמעט בלתי אפשרית ולכן יכולת הלמידה של הרובוט בסימולטור של ניסוי וטעיה משפרות מאוד את התהליך, כאשר הרובוט משפר את יכולות הריצה שלו עם הזמן.

רובוט הצ'יטה ככל הנראה יתחרה בקרוב ברובוטים הקיימים של בוסטון דיינמיקס שבשנים האחרונות מפתחות סוגים רבים של רובוטים, כולל רובוטים דמויי כלב בשם ספוט. ספוט מסוגל לאסוף מידע, למצוא מקומות חדשים והוא כמובן גם מסייע לצבא האמריקאי.

לדברי החוקרים הסימולטור הייחודי בעזרתו הצ'יטה למדה לרוץ, יועבר גם לשימושים נוספים כמו רובוט שיוכל לחקות ידיים אנושיות. ניתן לשער שאם הפיתוח הזה ייצא לפועל, נוכל לראות בקרוב ידיים משוכללות גם ברובוטים האנושיים של בוסטון דיינמיקס.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!