אברי גלעד
אברי גלעדצילום: פלאש 90

מנחה הטלוויזיה ואיש התקשורת אברי גלעד משוכנע שנשיא אוקראינה חייב ללמוד לקח מבר כוכבא ו"לנשום עמוק" כדי לא לגרום להרס מוחלט של ארצו.

בטורו בעיתון ישראל היום כתב גלעד כי "זלנסקי הוא המנהיג הכי כושל בהיסטוריה, אדם שהביא במו ידיו חורבן על ארצו כשלא היה בזה שום צורך. לו היה מעט יותר גמיש, לא היתה מוקזת טיפה של בורשט בסכסוך האלים הזה, שכבר מחק חלקים נרחבים מאוקראינה, ועוד יביא עליה חורבן במימדים של סוריה.

"כיהודי, זלנסקי חייב היה ללמוד את הלקח מבר כוכבא, המנהיג היהודי הנוסף שהתגרה באימפריה ושילם את המחיר היקר מכל- הרס מוחלט של ארצו בגלל ענייני כבוד.

"עמים קטנים לא טוב להם להתגרות באימפריות, כי לאימפריות יש תחביב כזה, מחיקת תרבויות שלמות כעיסוק מהנה ללפני הצהריים, אך חולשתן של אימפריות היא שהן תמיד נופלות, לאט או מהר, הן נעלמות. לכן עמים קטנים, כמו העם שלנו, כמו האוקראינים, חייבים לעיתים לנשום עמוק, לקבל את רוע הגזירות ולדעת שבתוך כמה שנים האימפריה הרעה תיעלם, והראש יוכל לצאת מתחת למים".

לדברי גלעד, "לו היה זלנסקי מרכין קומתו מעט בפני הרוע המוחלט המיוצג בסיפור הזה ע"י הצורר פוטין, ומסכים לא להצטרף לברית נאט"ו, ולמסור את החבלים השנויים במחלוקת לרוסיה, ולהיפרד מחצי האי קרים, החיים בקייב היו ממש הרגע ממשיכים כהרגלם. אבל זלנסקי האמין ועדיין מאמין לצערי שהוא בסדרת טלוויזיה, ולא בחיים עצמם, וככל שפוטין מכה חזק יותר, הוא מתבצר יותר בעמדותיו. מקווה שלא יגיע למצדה של האוקראינים. מקווה שעוד אלף שנה ילדים אוקראינים בגולה לא ישירו עליו שירי תפארת ריקים מתוכן היסטורי''.

על נשיא רוסיה פוטין כתב גלעד: "פרס מאה מיליון דולר על ראשו יעשה את העבודה. פתחתי מימון המונים לגיוס הסכום. שמתי 180 שקל. תצטרפו?".