שינה בהריון
שינה בהריוןצילום: ISTOCK

ההיריון הוא סיבה לאושר גדול, כולם מחכים ומצפים לגדילת העובר, להתפתחותו וללידה, שבסופה המשפחה מתרחבת.

עד שמגיעים לרגע המשמח של הלידה, ישנם תשעה חודשי היריון לעבור, ולפעמים השינה בלילה היא אתגר לא קטן. כולם אומרים לך שאת צריכה לאגור כוחות ולישון היטב כל זמן שאת יכולה, כי אחרי הלידה השינה תהיה חלום רחוק.

אבל אנשים נוטים פחות לדבר על היכולת לישון ברציפות כשהגוף משתנה, מרכז הכובד שלו שונה ופתאום גדלה לה בטן באמצע הגוף, שלא פעם מקשה על תנוחות השינה.

אז מה עושים? ואיזו תנוחה הכי מומלצת בהיריון? האם יש תנוחות שינה שמומלץ להימנע מהן בזמן ההיריון? האם יש מזרן מומלץ למניעת כאבי גב ולשינה נוחה?

לישון בנוחות

הדבר החשוב ביותר בזמן ההיריון הוא הנוחות, גם במהלך היום וכמובן בשנת הלילה. בשליש הראשון כבר ניתן להרגיש בשינויים בגוף, אף על פי שהבטן עדיין קטנה, הגוף מכין עצמו לגדילת העובר המתפתח וייתכן שיהיו קימות לשירותים עקב ריבוי נוזלים.

כדאי לא להרבות בשתייה לפני השינה כדי לצמצם את הצורך הזה אבל כן חשוב להתמיד ולשתות במהלך היום. בשלב זה השינה בדרך כלל אינה שונה מהרגיל, ניתן לשכב בכל תנוחה, גם על הבטן. עם גדילת העובר, הבטן כבר בולטת יותר, השינה מתחילה להיות פחות נוחה, והדבר נעשה בולט יותר החל מהשליש השני של ההיריון.

בשלב זה אפשר לנסות שיטות שונות לשיפור תנוחת השינה, למשל הנחת כרית בין הרגליים, החלפת מזרן ישן וקנייה של אחד חדש המתאים עבור מיטה זוגית במידות שיש בביתכם. המעבר למזרן המאפשר נוחות גדולה יותר או שינוי תנוחה עד שתימצא הטובה ביותר עבורך הוא הסוד לשינת לילה ערבה שכה נחוצה לך.

מזרן שעוטף את הגוף

בשלבים מאוחרים של ההיריון הבטן גדלה, ושינה על הגב או הבטן יכולה להיות לא נוחה לנשים רבות. המומחים ימליצו בדרך כלל לנסות לישון על הצד, ובעיקר על צד שמאל, במטרה לאפשר זרימת דם טובה יותר. אך גם למזרן נוח יש חשיבות באופן שבו הוא עוטף את הגוף ברכות ומאפשר לבטן ולגב להרפות ולהשתחרר.

מזרן ויסקו או ספוג זיכרון מתאים את עצמו לתנוחת הגוף ואף אינו גורם הזעה במהלך השינה. ספוג זיכרון ידוע ביכולותיו לפזר לחצים ובכך להפחית את הלחץ על אזורים שונים בזמן השינה, תכונות אלו של מזרן הויסקו הן בדיוק מה שאת צריכה בתקופת ההריון.

מזרן זה יכול לסייע לאנשים שקמים עם כאבי גב, ונשים בהיריון יכולות למצוא בו פתרון לכאבים שונים. אם את מוצאת ששינה על הצד היא הדרך הנוחה ביותר עבורך, הקפידי להניח מתחת לראש כרית נוחה שתאפשר לך תנוחה ללא כאבי צוואר.

כרית ויסקו מרופדת בספוג המאפשר נוחות מרבית מומלצת במיוחד, כך תוכלי להניח את ראשך על הכרית ללא הכתף, ולאפשר לצוואר תנוחה רגועה ללא מאמץ. חברת פנדה מספקת מזרנים וכריות מסוג ויסקו, במשלוח עד הבית, ואף מאפשרת 30 ימי ניסיון כדי שתוכלי להתנסות במוצרים ולהחליט אם זהו הפתרון עבורך.