נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט מותח ביקורת על התנהלות הממשל האמריקני במגעים לחידוש הסכם הגרעין עם איראן.

"אנחנו מודאגים מאוד מכוונתה של ארצות הברית להיענות לדרישה האיראנית החצופה, ולהוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, ה-FTO", אמר בנט.

הוא הדגיש כי "משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול והרצחני בעולם. בניגוד לדאעש, או ארגונים אחרים, עומדת מאחוריו מדינה - איראן. זאת לא רק בעיה ישראלית. מדינות נוספות בעלות בריתה של ארצות הברית באזור, מתמודדות יום יום, שעה שעה, מול ארגון הטרור הזה".

"בשנים האחרונות, הם ירו טילים על מדינות שלוות, ושלחו כטב"מים לעבר ישראל ומדינות אחרות, גם לעבר כוחות אמריקאיים. גם כעת, ארגון הטרור משמרות המהפכה מנסה לרצוח ישראלים ואמריקנים מסוימים ברחבי העולם", הוסיף.

בנט ציין כי בישראל לא יישרו קו עם החלטה אמריקנית שתוציא את משמרות המהפכה מרשימת הטרור. "לצערנו, אנחנו רואים נחישות לחתום על הסכם הגרעין עם איראן כמעט בכל מחיר, כולל לומר על ארגון הטרור הגדול בעולם שהוא לא ארגון טרור. אבל זהו מחיר יקר מדי".

"חשוב לי לומר - גם אם תתקבל ההחלטה המצערת הזו, מדינת ישראל תמשיך להתייחס למשמרות המהפכה כאל ארגון טרור ותמשיך לפעול נגדם כארגון טרור. כרגיל, מה שיקבע את עתידנו הן פעולותינו, ולא מילים", סיכם.