כלב שנמחץ בין ההריסותללא

במהלך פינוי הבוקר (שני) בגבעת מעוז אסתר ליד כוכב השחר, כלב של אחת המשפחות שפונו נמחץ למוות לאחר שכוחות מג"ב הרסו עליו את הבית בו הוחזק.

הכלב היה קשור בחצר הבית כשכוחות הביטחון הרסו את הבית. הוא, כאמור, נמצא לאחר מכן מתן בין ההריסות.

בתוך כך, ארגון 'בצלמו' פנה למח"ש בדרישה לחקור את השוטרים המעורבים. "יודגש, הכלב לא איים על החיילים או היווה כל איום עליהם", נכתב במכתב ששיגר עו"ד מיכאל ליטווק בשם 'בצלמו'.

לדבריו, "מדובר באירוע חמור ובזילות לחיי בעל החיים, באותה מידה יכלו הכוחות לפגוע חלילה בחיי אדם. העובדה כי הכוחות לא ווידאו קודם להרס כי המבנה ריק מנפש חיה הינה חמורה ומעידה על זלזול משווע בחיי אדם. אזכיר חוק צער בעלי חיים אוסר מפורשות כל מקרה של התעללות בבעל חי או המתה שלא לצורך וסעיף 451 לחוק העונשין קובע מאסר של 3 שנים במקרה של הרג בעל חי".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מצער ומקומם שאף אחד מהארגונים וחברי כנסת שמתיימרים לדאוג לזכויות בעלי חיים לא פצה פה. תמיד ידענו שבעיניהם מתנחלים סוג ב. אבל לא ידענו שכלבים של מתנחלים גם סוג ב. גם ח"כ יסמין פרידמן שדאגה למיליונים לחתולים למרות פנייתינו מילאה פיה מים. כנראה חתולים כן וכלבי מתנחלים לא. אנחנו נפעל שדבר כזה לא ישנה".

תרמו עכשיו לחלוצים וסייעו להשתקם מההריסות >>

מהמשטרה נמסר: "בהמשך לפעילות לאכיפת מבנים בלתי חוקיים במאחזים 'הבלאדים' ו'מעוז אסתר' ולטענות בדבר כלב ששהה באחד המבנים ושנהרג כתוצאה מפעילות ההריסה - מדובר בטענות שחוטאות למציאות וכי גופתו של הכלב הייתה בשטח עוד בטרם החלו הכוחות את פעילותם.

"אנו מדגישים כי בוצעה סריקה מקיפה בתוך הבית וכי כל תכולתו הוצאה על ידי הכוחות. כמו כן אף לוחם שהיה במקום לא זיהה כלב חי במבנה או באזור. מספר לוחמים שפעלו בשטח הריחו ריח של גוויה באזור וראו את גופת הכלב כ- 20 מטר מאזור ההריסה. כעבור זמן מה התקבל דיווח במערכת הקשר בדבר גוויה של כלב שנמצאת בין ההריסות. ככל הנראה מדובר בפרובוקציה שנועדה להכפיש את פעילות הכוחות".

"אנחנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון להכפיש לשווא את לוחמי מג"ב שערך חיי אדם ובעלי החיים הינם נר לרגליהם בכל פעילות בכל מקום בארץ", כך המשטרה.