השר וחבר הכנסת לשעבר הרב מיכאל מלכיאור השתתף בהתכנסות מיוחדת ליד הכנסייה הרוסית בירושלים: עשרות מנהיגים דתיים מכל הדתות קראו להפסקת הלחימה וקידום השלום באוקראינה.

לערוץ 7 סיפר הרב מלכיאור: "קראנו היום לפוטין להפסיק את שפיכות הדמים באופן מיידי וגם תפילה לה' שיפסיק את הסבל בעולם, את הסבל של העם האוקראיני ובתוכם לאחינו בית ישראל".

"אנחנו בזמן היסטורי", אומר הרב מלכיאור, "אתמול שמענו את הנשיא זלנסקי. אפשר להתווכח על תוכן הנאום אבל יש דברים שאי אפשר להתווכח עליהם וזה שיש לאנשים בחירה. אם יש משהו שכן למדנו מהשואה זה שיש לאנשים בחירה בין חיים למוות, בין טוב לרע. כל אחד מצווה לבחור דרך ואנחנו כאנושות וכאנשים דתיים מצווים לבחור בטוב".

"אנחנו כמדינה עושים דברים חשובים וטובים אבל וודאי יכולים לעשות יותר. אני מכיר את כל המורכבויות ואני מקורב לקהילה היהודית באוקראינה אבל אפשר לעשות הרבה יותר. אנחנו היום חלק מהעולם ואנחנו מחויבים לפעול. אם מישהו שותק אנחנו צריכים לפעול כעם וכמדינה".

הרב מלכיאור שעומד כנשיא 'מוזאיקה' - היוזמה הדתית לשלום במזרח התיכון מתייחס לשאלת ערוץ 7 מדוע לא ראינו אנשי דת מוסלמים יוצאים נגד איראן או חמאס או טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד ישראל.

"אנחנו עובדים גם בתוך השלום הדתי ואנחנו יחד עם מוסלמים מכל הגוונים וגם עם אנשים שהם הרבה יותר מימינה מאנשים שרואים את ערוץ 7 וגם אנשים שנחשבים כקיצונים, כדי להפסיק את שפיכות הדמים ולעשות הכל כדי להגיע לשלום".