בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ נאם הערב (שני) בחגיגות לציון שלוש שנים להקמת מפלגת כחול לבן, סימן את היעדים הבאים בפוליטיקה והציג את התנאים להישארותו בממשלת בנט-לפיד.

גנץ סיפר כי כאשר החליט להיכנס לפוליטיקה בסוף 2018, הסקרים ניבאו ניצחון לנתניהו. "כמה חודשים אחר כך – התוצאה הייתה מפץ פוליטי היסטורי. יצירת מחנה חדש. יש כאלו שראו ורואים בו עד היום מחנה אנטי ביבי – אני רואה וראיתי בו מחנה הממלכתיות והמרכז".

"בשלב הראשון, מנענו מנתניהו להקים 'ממשלת אסון' שלוש פעמים", אמר השר גנץ. ''בשלב השני, הצלנו את הדמוקרטיה, לקחנו חצי מהממשלה אחרי יותר מעשור, והתגייסנו עם כל הקשיים וההתלבטויות בצל מגיפה קשה. התגייסנו עם כל הסיכונים כי זה נקרא לשים את ישראל לפני הכל – גם לפני האינטרסים הפוליטיים, גם אם ידענו שסביר שנתניהו לא יקיים את הרוטציה.

''כי כשהמדינה בצרה – אני מתגייס, כך נהגתי כל חיי - בניגוד למי שהסתכלו כל הזמן על עצמם, שהיו מוכנים להפקיר את הדמוקרטיה הישראלית בשיא מגיפה קשה שאיימה ועוד מאיימת עלינו. שלא הבינו את גודל השעה ואת ההזדמנות לשינוי, שהגיע בעקבות הצעד הזה.

''בשלב השלישי, שבו אנחנו נמצאים – אנחנו חלק מרכזי בהובלת המדינה, בייצוב ועיצוב המערכת. ואנחנו נהיה שם כל עוד הדרך הזו תימשך, נחזק אותה ונפעל נגד כל מי שמנסה לפרק את הממשלה מהקצוות – בחופש הצבעה, בהתבטאויות ובמעשים לא אחראים חברתית ומדינית''.

גנץ אמר כי ''כחול לבן נכנסה לממשלה הזו מתוך בחירה, רוצה ופועלת להצלחתה, ותישאר בה כל עוד שהיא משרתת את אזרחי ישראל נאמנה וכל עוד שהיא שומרת על קו ממלכתי, מאוזן ואחראי. אני עושה כל שביכולתי בכדי שכך יהיה''.

גנץ הודה כי היה רוצה להעביר למפלגתו את תיקי החינוך והחקלאות: ''במקום הראשון, ניצב החינוך. זהו הבסיס ליכולתנו לחיות כאן, לפתח את הכלכלה, לשמור על הביטחון. נאבקנו כדי שהחינוך ישאר פתוח בקורונה באופן דיפרנציאלי, חיזקנו את תנועות הנוער, וגם במסגרת צה"ל אני פועל בימים אלו כדי להרחיב את מפעל המכינות ואת התוכניות לשילוב יותר בוגרי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית ביחידות העילית וביחידות הטכנולוגיות. אני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי שבעתיד, יהיה לי את הכוח להעביר את תיק החינוך לכחול לבן וגם לאסוף את תיק החקלאות''.

יו"ר כחול לבן לא הסתיר את חלומו להיות ראש ממשלת ישראל, ואמר: ''רק מפלגה מרכזית, וקואליציה רחבה, תוכל בסופו של יום להוביל לאיחוי הקרעים, להסדרת יחסי דת ומדינה, לחיזוק האמון במוסדות המדינה, לשמירה על הביטחון והבאת שלום. עלינו ובתוכנו.

''זוהי המשימה הגדולה, ואני מתכוון להגיע ליעד הזה שעבורו נכנסתי לפוליטיקה, וכן, הוא עובר בראשות הממשלה, והובלת המדינה בסופו של דבר", אמר גנץ.