גלעד אך עם מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה
גלעד אך עם מנכ"לית המשרד להגנת הסביבהצילום: דוברות

ראשי הפורום לישראל ירוקה נפגשו עם מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן.

בפגישתם, הציגו ראשי הפורום את עיקרי פעילות הפורום בחודשים האחרונים ובראשם המאבק במחצבות הבלתי חוקיות ברחבי ישראל הקטנה ובשטחי יו'ש וסגירת מפעלים מזהמים בעקבות פעילות הפורום.

נוסף על כך הציגו ראשי הפורום לישראל ירוקה בפני מנכ"לית המשרד את המחקר החדש, שערכו במסגרת תמיכה של המשרד בארגוני סביבה, העוסק במגרטות רכבים לא חוקיות שהופכים את השטחים הירוקים של ישראל ויו"ש למאגרי פסולת של רכבים נטושים שמזהמים רבות את הסביבה.

בפגישה השתתפו גם סמנכ"ל לשלטון מקומי אלעד עמיחי, מנהל אגף תחבורה אמיר זלצברג והממונה על הטיפול בפסולת הבניין של המשרד, אורי טל.

עמותת "הפורום לישראל ירוקה" הוקמה בשנת 2011 ע"י קבוצת צעירים בוגרי יחידות מיוחדות בצה"ל, אשר נחשפו במהלך שירותם הצבאי למפגעי סביבה רבים בכל רחבי הארץ. בעקבות קושי רשויות המדינה לטפל במפגעים אלו התגייסו הם לפעול לשמירה על הטבע בישראל.

מנכ"לית המשרד אמרה בפגישה: "העבודה שהוצגה על ידי נציגי הפורום ונערכה במסגרת תמיכה של המשרד להגנת הסביבה בארגונים סביבתיים, מרשימה מבחינה מקצועית אך מדאיגה מבחינה סביבתית. העבודה הציגה תופעה נרחבת של שימוש פסול בקרקעות המדינה לפעילויות עברייניות עם השלכות חמורות לאיכות הסביבה והחיים. המשרד פעל ופועל במסגרת סמכויותיו, אך רק שילוב כוחות רב מערכתי מצד רשויות המדינה יצליח למגר את התופעות הללו. העבודה המקצועית תסייע לרתום גורמים נוספים הנדרשים לכך. אני מברכת את חברי הפורום על עבודתם ונמשיך לשתף עימם פעולה למען החזרת השטחים הפתוחים לטובת תושבי מדינה".

גלעד אך, יו"ר הפורום לישראל ירוקה מסר: "אנו מודים למנכ"לית המשרד גלית כהן על הפגישה המשמעותית. שמחנו לראות עד כמה המשרד רתום כולו כדי לשנות את המציאות ולפיה גורמים שונים מזהמים את הטבע ופוגעים בסביבה יום יום ושעה שעה. הפורום לישראל ירוקה מוביל במשך מעל עשור את איסוף המודיעין הפרטני נגד מזהמים ומצליח לגרום לסגירת עשרות רבות של אתרים מזהמים. נמשיך לעשות זאת גם בעשור הקרוב בשיתוף פעולה הדוק עם המשרד להגנת הסביבה. אסור שהשטחים הירוקים המעטים שיש בארץ יהפכו לפח הזבל של מדינת ישראל".