מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני פנה לחברי ועידת מפלגת העבודה לקראת הצבעה שתתקיים מחר (חמישי) ולטענתו עלולה לשנות את אופיה של המפלגה.

הוא תקף את יו"ר המפלגה השרה מרב מיכאלי ואמר: "הצביעו נגד ההצעות האנטי-דמוקרטיות של מיכאלי אשר יהפכו את העבודה מתנועה דמוקרטית למפלגת יחידה. העבודה איננה מפלגת נישה פרטית, וחייבת לחזור למגרש של הגדולים".

"אני קורא לחברי הוועידה לגלות אחריות ולעמוד על ייעודה ההיסטורי של תנועת העבודה כתנועה דמוקרטית רחבה וגדולה המשרתת אידיאולוגיה, ולא כמפלגת נישה המשרתת רק אדם אחד. לכן, חובתנו להתנגד להצעות מיכאלי, לשמור על המוסדות הדמוקרטים הנבחרים של המפלגה, ולמנוע השתלטות אנאי-דמוקרטית עליהם ללא בחירות", הוסיף חרמוני.

לדבריו, "רק בדרך הזו נחזיר את העבודה לגדולתה ונאפשר גם לדמויות מנהיגותיות בעלות משקל ברמה הלאומית להצטרף, נחזור למגרש של הגדולים ולהתמודדות עתידית על ראשות הממשלה".

חרמוני מוחה על כך שמיכאלי מתכוונת לצרף 380 חדשים חברים לועידה ללא בחירות, לדחות את ההתמודדות לתפקיד מזכ"ל העבודה ולמוסדותיה, להטיל אגרות כספיות כבדות על מי שירצו לפנות לבית הדין הפנימי מהמפלגה ולהעביר סמכויות מהועידה לידיה.