איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: ערוץ 7

יו"ר מפלגת ''עוצמה יהודית'' ח"כ איתמר בן גביר הגיע לבקר בבית החולים סורוקה בבאר שבע את פצועי הפיגוע הרצחני שאירע ליד מרכז ביג בעיר.

בן גביר אמר לפצועים: "באתי לחזק אתכם וכל מה שתצטרכו לעזרה אל תתביישו לפנות אלי. אני עובד קשה בכנסת כדי שהדם שלנו לא יהיה הפקר ומתפלל לשלומכם".

הפצועים סיפרו על הנס שקרה להם במהלך הפיגוע: "המחבל הגיע מאחורה, דקר אותי פעמיים, נפלתי ואחרי זה קמתי והצלחתי לברוח", סיפרה אחת הפצועות.

פצועה נוספת סיפרה שבזמן הדקירה לא הרגישה כאב: "ברחתי אחרי שדקר אותי, לא הרגשתי כאב, נכנסתי לחנות והרגשתי רטובה מדם, אנשים עזרו לי עד שכוחות ההצלה הגיעו ופינו אותי לבית החולים".

בסיום הביקור המשיך ח"כ בן גביר להלווייתו של הנרצח משה קרביצקי הי"ד בבית העלמין בבאר שבע.

הרב קרביצקי בן ה-50 הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. רב הקהילה ספד לו: "הרב משה ומשפחתו לא באו לכאן בשביל תנאים טובים ונוחות. הם מסרו את חייהם למען הקהילה".

הרב זלמן גורליק, חברו של הרב קרביצקי, סיפר לרשת ב': "לפני כ-15 שנה הוא הגיע לעיר, היו צריכים שליח חב"ד נמרץ דובר רוסית. הוא ניהל את בית התמחוי. הוא טיפל בקשישים, הייתה לו גישה מיוחדת, חיבור לאנשים".

במושב גילת הובאה למנוחות דוריס יחבס, אם לשלושה בת 49. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב עורר מהומה בהלוויתה כשהכריז במהלכה "לא נשקוט עד אשר הפושע והטרוריסט יגיע וישפט כדין", על אף שהמחבל חוסל אתמול.

"אם אתם מכבדים את אשתי היקרה תנו לה את הכבוד הראוי לה", אמר בעלה. "דוריס, אשתי היקרה, האמא של הילדים שלי, שגידלנו אותם ביחד - אנחנו מבקשים ממך סליחה לא נשכח אותך בחיים. היית עמוד התווך והמקשרת של כל המשפחה", אמר בקול שבור.

הבעל המשיך ואמר: "תמיד עזרת לכולם. אבל הגיע אדם מגעיל, זוהמה שונא-יהודים, שלקח את החיים שלך מאיתנו, קטף אותך מאיתנו. השם יקום דמו. תמיד תהי איתנו בלב ובנשמה. אני מבטיח שאשמור על הילדים כמו שאת שמרת. אוהב אותך והילדים אוהבים אותך. סליחה דוריס". אחותה של דוריס, דינה אוזן, נפרדה: "איך נשרוד בלעדייך אחותי היקרה. מבטיחה שנשמור לך על הילדים. אי אפשר בלעדייך".

מי שהגיע לזירת הרצח אתמול וטיפל בדוריס היה דודה, הפרמדיק ישראל אוזן. בריאיון לליאת רגב בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת סיפר הבוקר להלם שהכה בו: "אחרי מספר בדיקות זיהיתי שזו מישהי שאני מכיר, לקח לי דקה-שתיים לעכל שזו מישהי מהמשפחה שלי. לא היה הרבה מה לעשות - פשוט לקבוע את מותה בשטח. אספתי את עצמי. אחרי כמה דקות בעלה הגיע וצרח 'ישראל, איפה דוריס?' - לא נתתי לו להתקרב".