איוונקה טראמפ
איוונקה טראמפצילום: רויטרס

איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא לשעבר, רכשה מיליון ארוחות מכספה הפרטי, שיועברו לאזרחי אוקראינה ופליטים אוקראינים שנמלטו לגבול עם פולין לאחר פריצת המלחמה ב-24 בפברואר.

רשת "פוקס ניוז" שדיווחה על התרומה של איוונקה טראמפ ציטטה מקור המקורב לנושא שטען כי עלות מיליון הארוחות הסתכמה בכמעט 200 אלף יורו, שנתרמו מכיסה הפרטי של טראמפ.

הוא גם סיפר כי "איוונקה חשה קשר אישי מיוחד למלחמה באוקראינה, מאחר ואמה איוונה גדלה בצ'כוסלובקיה שנכבשה על ידי ברית המועצות".

על פי הדיווח ב"פוקס ניוז" איוונקה טראמפ גם פעלה לחבר בין מספר ארגונים ללא כוונת רווח שיסייעו באריזה של מאות אלפי ארוחות שיכללו מוצרי מזון עמידים לאורך זמן ובהם שיבולת שועל ובשר גולאש, לאחר שקיבלה המלצות מעובדי סיוע העובדים בצמוד לפליטים האוקראינים על סוגי המזון הנזקקים ביותר.

לאחר מכן פעלה איוונקה גם מול מספר חברות משלוחים גדולות וארגוני צדקה על מנת להעביר את מיליון אריזות המזון המוכנות לוורשה, בירת פולין, שם הן יועברו לפליטים האוקראינים.

"העם האוקראיני הראה אומץ לב וחוסן מעוררי השראה במהלך הפלישה של רוסיה לארצו. כפי שקורה לעתים קרובות, כאב וקושי נישאים באופן לא פרופורציונלי על ידי הפגיעים ביותר. עם האוכל הזה, אני מקווה לספק מקור קטן של נחמה והזנה לאוקראינים שסובלים כל כך", אמרה איוונקה טראמפ לרשת "פוקס ניוז".

מעל לשני מיליון פליטים מאוקראינה נכנסו מאז פריצת המלחמה לשטחה של פולין, כאשר חלק מהם כבר המשיכו למדינות אחרות, אך מעל למיליון פליטים עדיין נותרו בפולין.