שחקני חולון חוגגים העפלה שניה ברציפות
שחקני חולון חוגגים העפלה שניה ברציפותצילום: FIBA.BASKETBALL

אחת משמונה הקבוצות הטובות באירופה. הפועל חולון הבטיחה הערב (רביעי) את העפלתה שנה שניה ברציפות לשלב רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל השני בחשיבותו באירופה, בזכות ניצחון גדול על דיז'ון הצרפתית בבית בתוצאה 83:90.

הסגולים מחולון הגיעו למשחק הערב באולמם הביתי בידיעה כי ניצחון יעלה אותם אוטומטית לשלב רבע הגמר שנה שניה ברציפות ואילו הפסד עשוי להביא להדחתם מהמפעל האירופי.

הפתיחה בישרה רעות. האורחים מצרפת צלפו מחוץ לקשת השלוש, מיעטו להחטיא והובילו כבר ב-16 נקודות הפרש. בחולון רק אדם סמית' קלע והשאיר אותם בתמונה וריצת 2:12 לקראת סיום המחצית הפיח תקוות באוהדים החולונים המקומיים ובשחקנים שעל הפרקט.

ברבע השלישי הושלם המהפך של חולוניה, כשאל סמית' הצטרפו מייקל קייזר וכריס ג'ונסון ויחד סחפו אלה את חולון לניצחון בית גדול וחשוב בתוצאה 83:90, כזה שמעלה אותם אל שלב רבע גמר ליגת האלופות מהמקום הראשון בבית.

בשלב הבא עשויה חולון לפגוש צרפתיה אחרת, שטרסבורג, מלאגה הספרדית או טופאש בורסה, בסדרת הטוב מ-3 משחקים כאשר לחולון יהיה היתרון הבייתי. זהות היריבה תיקבע סופית בהגרלה שתיערך ביום שישי בבילבאו שבספרד.

כך או כך, חולון מעפילה לשלב רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א עונה שניה ברציפות עם ניצחון שהראה הרבה אופי וכזה שמעמיד אותה ברשימת הקבוצות המובילות של הכדורסל הישראלי באירופה כמו מכבי ת"א והפועל ירושלים.