גלעד קריב
גלעד קריבצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החוקה של הכנסת דנה היום (רביעי) בתקנות חוק החרם. בחודשים האחרונים הוביל ארגון זכויות האדם בצלמו מאבק ציבורי הקורא לאשר את תקנות חוק החרם במטרה למנוע מחברות יונילוור העולמית וארגונים כמו אמנסטי לקבל הטבות מס.

התקנות שאושרו על ידי שרי המשפטים והאוצר הונחו על שולחן ועדת החוקה אולם יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב ממשיך לעכב את אישורן.

בדיון היום, כאשר נחשף שיש רוב בוועדה בעד התקנות, סירב יו"ר הוועדה לקיים הצבעה והודיע שהוא יקיים דיון נוסף, למורת רוחם של חלק מהחברים.

ח"כ אורית סטרוק שהבינה שקריב לא יקיים הצבעה עזבה את הדיון במחאה. ח"כ משה ארבל מחה גם הוא במהלך הדיון על ההתנהלות.

פתחה בפתח דבריה ושאלה את יו"ר הוועדה האם יתקיים היום הצבעה בעניין כאשר קריב הודיע שלא. היא הודיעה שמדובר בהצגה והיא איננה מתכוונת להשתתף בה ולאחר מכן יצאה מהדיון.

שי גליק מנכ"ל בצלמו יוזם הדיון אמר כי "יום אחרי הפיגוע הקשה בחר ח"כ גלעד קריב לחבור לתנועת החרם שתומכת בטרור. הטרור והחרם שזורים זה בזה. במקום שיצא מהוועדה החלטה נחרצת נגד הטרור החרם והשנאה יצא ההיפך. מיסמוס וחוזר הרתעה ובעיקר הבנה שמדינת ישראל תמשיך לגרור רגליים בעניין".

"אני קורא לשרי האוצר והמשפטים לדרוש מקריב לאפשר מיידית דיון והצבעה לאשר את תקנות חוק החרם. כל יום שהחוק לא מאושר זה פרס לטרור ולחרם פגיעה בחסונה הלאומי של מדינת ישראל ולא פחות פגיעה במאות ואלפי עובדים שפרנסתם תלוייה על בלימה", סיכם גליק.