בנקאות דיגיטלית
בנקאות דיגיטליתiStock

עוז עובדיה ובת הזוג שלו ביקשו להעביר 50,000 שקלים מהחשבון שלה לשלו. הקלדת ספרה לא נכונה הובילה לכך שהכסף נכנס לחשבון בנק שגוי.

השניים היו בטוחים שהבנק יבטל את ההעברה או שבעל החשבון יחזיר מיוזמתו את הכסף, אלא ששבועות רבים חלפו מאז - והכסף איננו.

"נכנסנו לחשבון דרך האפליקציה של בנק מסד כדי לבצע העברה בנקאית. כתבנו את השם שלי, מספר הבנק, מספר הסניף, מספר החשבון - ואישרנו את ההעברה", סיפר עובדיה לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" בערוץ 12, "אחרי יומיים-שלושה ראיתי שהחשבון שלי לא זוכה בכסף והתחלתי לדאוג. נכנסנו לחשבון שלה שוב לבדוק אם חוייב בכלל, כי יכול להיות שהייתה תקלה וההעברה בכלל לא בוצעה".

"מיד קלטתי שהייתה טעות בספרה אחת של מספר הסניף. החשבון נכון, השם נכון, הכל נכון - חוץ מספרה אחת. במקום סניף 582, כתבנו בטעות 782. באותו רגע לא דאגתי, אמרתי - בטח אין חשבון כזה, זה ייכנס לשגויים, אודיע לבנק שהייתה טעות והוא יתקן את הטעות. למחרת בבוקר פניתי לבנק".

"התברר שהכסף נכנס, יש חשבון כזה בבנק הפועלים בסניף השגוי. אותו מספר חשבון, אבל בסניף 782. הבנק פנה ללקוח וביקש ממנו שיחזיר את הכסף, הלקוח אמר שהוא לא מוכן. בבנק אומרים, 'נכון, כתבת את שם המוטב, אבל אנחנו לא מסתכלים בכלל על השם אלא רק על המספר'. הלקוח טוען שזאת טעות של הבנק והוא לא מוכן להחזיר".

הבנק מתנער לגמרי מאחריות. "הבנק אומר שאין לו גישה לרשימת הלקוחות של בנק הפועלים ושהם לא יכולים לוודא מי בעל החשבון. ברגע שהועבר הכסף, הכדור נמצא אצל בנק הפועלים".

תגובת בנק הפועלים: "הבנק נעתר לסייע ופנה למוטב וביקש ממנו להשיב את הכספים. לצערנו, הלקוח דחה את פניית הבנק. נדגיש כי לאחר זיכוי המוטב אין ביכולת בנק הפועלים לבטל את ההעברה. אם המוטב מתנגד להחזיר את הכספים, הבנק אינו יכול לחייב את החשבון באופן חד צדדי בסכום המדובר".