BLOOD AND TEARS OF UKRAINE
BLOOD AND TEARS OF UKRAINEצילום: לנקה קליספרובה

תערוכה חדשה תציג את המציאות הקשה מהמלחמה באוקראינה כפי שהיא נשקפת דרך עדשת המצלמה של הצלמים הבינלאומיים לנקה קליספרובה ודוד נאף.

הצלמים הצ'כים ידועים בזכות צילומי השטח שלהם מאתרי מלחמה.

דווקא בתקופה בה תמונות מאוקראינה שוטפות אותנו מכל מסך, בולטת היכולת של הצלמים לגרום לנו להתעכב לרגע ולהתבונן בעין חדשה ורגישה על ההתרחשויות.

לנקה קליספרובה היא עיתונאית וצלמת שהתפרסמה בזכות צילומיה ממדינות רבות באפריקה: באנגולה, נמיביה, ניגריה, טנזניה,קניה, אתיופיה, מאלי, בורקינה פאסו, צ'אד, ניז'ר וקונגו.

כעיתונאית ביקרה מספר פעמים באפגניסטן. מאז 2014 סיקרה את המלחמה בעיראק ובסוריה. פרסמה ספרים על קונפליקטים שסיקרה, וזכתה בפרסים בצ'כיה ומחוצה לה. בנובמבר 2021 זכתה בתחרות צילום בינלאומית לתערוכת יחיד.

מתוך התערוכה
מתוך התערוכהצילום: לנקה קליספרובה

לם שסיקר את המלחמות ביוגוסלביה, בסרייבו הנצורה, ברית המועצות לשעבר, באפגניסטן ועיראק. נאף צילם גם בפוקושימה שביפן, במהלך האסון הגרעיני. התמונות שלו פורסמו על ידי AP האמריקאית, AFP הצרפתית ועיתונים עולמיים אחרים.

נאף זכה במספר פרסים בתחרויות של צילום עיתונות בצ'כיה, ואף זכה בצלם השנה. זכייתו האחרונה היית בזכות אוסף דיוקנאות של אחיות ממחלקת קורונה.

התערוכה תוצג עד ליום שני ה 18.4.22, בכל יום בין השעות 9:00 ל 22:00. בתיאטרון הסמטה, בתל אביב – יפו. סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.