ונציה
ונציהצילום: ISTOCK

בחודשים האחרונים התלוננו תיירים רבים בעיר האיטלקית ונציה כי הותקפו על ידי שחפים ועופות מים אחרים שהפכו לאגרסיביים במיוחד. במספר מקרים אף הצליחו השחפים לחטוף גלידה או מאכלים אחרים שהחזיקו התיירים בידיהם.

בעקבות זאת החליטו מספר בתי מלון בעיר על דרך יצירתית במיוחד לסייע לתיירים להיאבק בתופעה המטרידה. תיירים המגיעים לעיר מקבלים הצעה להצטייד באקדח מים בבית המלון, על מנת להרתיע שחפים או עופות מים אחרים שיתקפו אותם.

בנוסף, מנסים כעת באיגוד המלונות בונציה לחשוב על דרכים נוספות שיסייעו לתיירים להרחיק את עופות המים הפוגעים בהנאה מהטיול שלהם בעיר. בימים האחרונים ארגן איגוד המלונות סמינר בו לקחו חלק בעלי ומנהלי בתי מלון ובו הועלו הצעות שונות להילחם בתופעה המטרידה.

פרנצ'סקו בומו, מומחה לבעיות איכות סביבה והיגיינה שארגן את הסמינר, אמר כי מנהלי בתי המלון נאלצו למצוא דרכים "לא אכזריות" לעצור את השחפים האגרסיביים התוקפים את התיירים. "המספר העצום של השחפים, מלבד העובדה שנוכחותם אגרסיבית ומעצבנת עבור אנשים, מהווה בעיית בריאות והיגיינה, כמו גם בעיה למבנים ולסביבה. הם למעשה מין מוגן ואי אפשר לחסל אותם, כפי שנעשה למשל עם עכברים", אמר בומו.

אחד ממנהלי בתי המלון שלקחו חלק בסמינר סיפר כי "ברגע שהאורחים קמים, אולי כדי ללכת למזנון, שחפים מסתערים על האוכל ולוקחים אותו מהצלחות שלהם. אנחנו נאלצים להתערב ללא הרף כדי להחליף מפות, צלחות וכוסות, שלעתים קרובות נשברים. יש לקוחות שצוחקים על זה, אבל אחרים כועסים".

בין ההצעות שהועלו בסמינר המיוחד היו לשכור בז שיצוד את השחפים, או להרחיק אותם בעזרת מערכת אקוסטית מיוחדת או ריחות לא נעימים שלא ניתנים להרחה על ידי בני אדם. בסופו של דבר החליטו בתי מלון רבים לצייד את אורחיהם באקדחי מים בצבע כתום, לאחר שהוסבר להם כי שחפים לא אוהבים את הצבע הזה.