הסתה בהר הבית
הסתה בהר הביתצילום: סלימאן קאדר, פלאש 90

ארגון "עד כאן", אשר בזמן הפרעות במהלך מבצע 'שומר החומות' ולאחריהן עקב אחרי התפרעות ערביי ישראל בערים המעורבות, מתריע כעת כי ההסלמה בחברה הערבית קרובה להתפרץ שוב בגלל חישוב מתמטי של שייח' בכיר בחמאס.

על פי החישוב המתמטי בפסוקי הקוראן שערך השייח' בסאם ג'ראר, מבכירי חמאס בעשרות השנים האחרונות, בעת שגורש ללבנון בשנת 1992, מדינת ישראל תושמד בשנת 2022 בטווח הזמן שמתחילת חודש הרמאדן שיחל בעוד כשבוע, ועד לחודש יולי הקרוב.

בספר שהוציא ג'ראר בשנת 1995 פירט את חישוביו ומקורות נוספים להוכחת אמינותם.

עם השנים חישוביו של השייח' ג'ראר הפכה בעיני אנשי דת מוסלמים למעין נבואה החבויה בין פסוקי הקוראן וצברה מאמינים רבים בקרב תומכי חמאס ברשות הפלסטינית ובתוך מדינת ישראל.

כך למשל, סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' כמאל ח'טיב, מפיץ לאחרונה בנאומיו את חישוביו של ג'ראר כנבואה העומדת להתגשם החל מתחילת הרמדאן ועד לתאריכים מסויימים בחודש יולי, ועל המוסלמים המאמינים להיערך אליו.

בניתוח של השיח ברשתות החברתיות בערבית שערכו חוקרי ארגון "עד כאן", אותר שיח הולך ומתגבר של ציפייה להשמדת ישראל בחודשים הקרובים, וקריאות בקרב גולשים מוסלמים ליצור הסלמה ביטחונית בזמן הקרוב בעזה ובתוך מדינת ישראל.

להערכת חוקרי עד כאן, הלהט הדתי של חודש הרמדאן והקריאה של חמאס ובכירי הפלג הצפוני ל"הגן על אל אקצה" מפני ישראל, יחד עם ציפיה משיחית לחיסולה הקרוב של ישראל, עלול להוות זרז לפיגועי טרור והתפרעויות אלימות ביוזמות מאורגנות של ארגוני הטרור ושל מוסלמים ללא תשתית ארגונית.

בארגון אמרו כי "בפיגוע האחרון בבאר שבע מחבל אזרח ישראל שהיה תחת פיקוח השב"כ הצליח לרצוח באכזריות בלב עיר גדולה ארבעה אזרחים. אנו חוששים כי בתקופה הקרובה יחל גל טרור של ערביי ישראל וארגוני טרור פלסטינים, בדומה לפרעות לפני שנה".

"אנו קוראים למערכת הבטחון לוודא שההקלות שהיא מעניקה לפלסטינים לא ישמשו את ארגוני הטרור כדי לעודד ולשלוח מחבלים לרחובות ישראל. הלקחים ממאורעות 'שומר החומות' עוד לא יושמו ויש להעניק בטחון מלא לתושבי הערים המעורבות במיוחד בתקופה רגישה זו", סיכמו.