קים ג'ונג און
קים ג'ונג אוןצילום: רויטרס

"טופ גאן" בצפון קוריאה: הטלוויזיה הממלכתית בצפון קוריאה החליטה לחרוג ממנהגה, ובמקום לשדר סרטונים ובהם תמונות ומוזיקה פטריוטית כפי שנעשה בכל ניסוי של שיגור טילים, הפיקה סרטון "הוליוודי" שגרם לרבים בעולם להשוות את המנהיג הצפון קוריאני לשחקנים מפורסמים.

בסרטון, שהופק לקראת ניסוי הטיל הבליסטי הגדול ביותר שיצרה צפון קוריאה עד היום והתקיים ביום חמישי האחרון, נראה קים ג'ונג און יוצא מתוך האנגר גדול מלווה בשני קציני צבא בכירים, כאשר הוא חובש מעיל עור שחור ומשקפי שמש הדומים באופן ברור לאלו שחבש השחקן ההוליוודי טום קרוז בסרט המפורסם "טופ גאן". מאחוריהם נראית המשאית ועליה כני השיגור של הטיל הענק.

מספר שניות אחר כך נראה ג'ונג און מביט בשעונו וסופר את השניות לקראת השיגור, כאשר גם קציני הצבא עושים זאת במקביל. ואז, בשניה הדרמטית ביותר בסרטון המושקע, נראה המנהיג הצפון קוריאני מרים את ראשו ומורה בהנהון לקציני הצבא לשגר את הטיל הבליסטי הענק. אז עובר הסרטון לקציני הצבא הבכירים המורים בזעקה על שיגור הטיל, ואחד מהם לוחץ על כפתור השיגור.

מדובר בסרטון ראשון "בסגנון הוליוודי" המפיקה הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה, שנהגה עד היום לשדר את ניסויי הטילים בעזרת מוזיקה פטריוטית.

הטיל ששוגר, מסוג Hwasong-17, נחשב לגדול ביותר מסוגו אי פעם, והניסוי בו מעורר דאגה ברחבי העולם. גולשים רבים ברשתות החברתיות בעולם השוו את קים ג'ונג און בסרטון לשחקנים מפורסמים בהוליווד, כאשר חלקם כינו את הסרטון "טופ קים ג'ונג און" או "פיונגיאנג סטייל".