הסימפונית ירושלים
הסימפונית ירושליםצילום: אבינה גולן

ב-7 באפריל, תקיים התזמורת הסימפונית ירושלים, קונצרט מחווה מיוחד המוקדש ליצירתו הענפה של יוסי בנאי, אחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית -במאי, שחקן, זמר ויוצר אהוב, חתן פרס ישראל ופרס התיאטרון הישראלי.

בנאי, שנולד ב13 לאפריל (ז ניסן) 1932, מעולם לא למד באופן מסודר, לא סיים את בית הספר העממי ואת השכלתו רכש בכוחות עצמו, אך כמאור זה לא הפריע לו לזכות בכל פרס אפשרי ולהפוך לאחד מגדולי אמני הבמה של ישראל.

קונצרט המחווה ליוסי בנאי עלה לראשונה באופן מקוון במסגרת פסטיבל סוף הקיץ של תיאטרון ירושלים בתקופת הקורונה, אבל כעת, בפעם הראשונה ושבוע לפני יום הולדתו התשעים של בנאי, הוא יתקיים מול קהל.

זהב שחור- יוסי בנאי
זהב שחור- יוסי בנאיצילום: אילן בשור

במסגרת הקונצרט יתקיים מפגש מעניין בין שני עולמות מוסיקליים: המוסיקה של יוסי בנאי והשנסונים שכה אהב. בנאי חתום על שירים נפלאים כמו 'אני וסימון ומואיז הקטן', 'מרוב אהבה', 'על כל אלה' ועוד, וגם שנסונים שהגיש בצורה המיוחדת רק לו כמו 'אהבה בת עשרים', 'אל תלכי מכאן', 'מארגו', 'הגבירה בחום', ועוד.

קונצרט המחווה יתקיים בתיאטרון ירושלים ב-7 באפריל, בהשתתפות הסימפונית ירושלים, אלי גורנשטיין וקרן הדר, ובעיבודים של המאסטרו זיו קוז׳וקרו ובעיבודים נוספים של פרופ' מיכאל וולפה והמלחין יואב שמש.