מבקרים את הפצועים
מבקרים את הפצועיםצילום: מד"א

צוותי מד"א, החובשים והפאראמדיקים שטיפלו בפצועי פיגוע הירי הקשה שהתרחש בחדרה הגיעו היום (ב') אחר הצהרים אל בית החולים הלל יפה בעיר וביקרו את לוחמי משמר הגבול שנפצעו, להם העניקו אמש סיוע רפואי.

צוותי מד"א התרגשו לפגוש את לוחמי משמר הגבול שנפצעו, דרשו בשלומם, התעניינו בהליך ההחלמה, איחלו רפואה שלמה ובריאות איתנה ופינקו אותם בממתקים. לוחמי משמר הגבול שמחו לפגוש את צוותי מד"א שהצילו את חייהם והודו להם.

נ', הלוחמת שנפצעה בפיגוע בחדרה שחזרה בדמעות את רגעי האימה בריאיון בחדשות 13. "אני עדיין סובלת מכאבים. קיבלתי כדור ביד שמאל, מעל המרפק. הכדור ריסק לי את העצם", סיפרה נ' לאלמוג בוקר. "אני עדיין לא מעכלת ולא מאמינה שיצאתי ככה בנס. אלוהים שמר עלי. יצאתי מזה בזול". הלוחמת גם סיפרה כי למרות שנפגעה היא עדיין רוצה לחזור ולשרת בפלוגה.

עוד סיפרה: "אני ועוד שלושה לוחמים חזרנו אחרי קורס, היינו בתחנה המרכזית. חיכינו לאוטובוס, וברגע של שנייה הגיעו שני בחורים וריססו בירי. הם ירו עלינו מטווח אפס. חטפתי את הכדור ראשונה. ניסיתי להגיב בירי. ניסיתי לדרוך את הנשק אבל לא הצלחתי. הסתכלתי על היד וראיתי שקיבלתי כדור, כנראה לא הרגשתי את זה מרוב האדרנלין. הבנתי שאין לי מה לעשות, וניסיתי להסתתר".

"עוד לוחם שהיה איתי חטף שני כדורים בגב. הוא הצליח לדרוך את הנשק וירה כמה כדורים לכיוונם. שנינו נפצענו וניסינו למצוא מחסה ואיך להגיב. הם המשיכו לירות בלי הפסקה, לא הפסיקו לרסס", המשיכה. "התרחקנו ואחד מהם רץ אחרינו והמשיך לירות בלי לעצור. הלוחמים שנהרגו הם גיבורים, שני מלאכים שלא הגיע להם. לא היה להם סיכוי להגיב - בלי המסתערבים שחיסלו את המחבלים זה לגמרי היה הופך לטבח".

מפקד מחוז חוף במשטרה מבקר את פצועי הפיגוע בחדרה

בכפר כסרא סמיע שבגליל הליון נערכה אחר הצהריים (שני) הלוויתו של לוחם משמר הגבול יזן פלאח שנרצח בפיגוע הירי בעיר חדרה.

יזן היה בן יחיד שהתעקש לשרת במשמר הגבול. השר לביטחון פנים עמר בר לב ספד בהלוויה: "בשבוע האחרון אנו נאבקים בחזיתות נוספות, בקיצוניות אכזרית ובהסתה שמאיימת על אחדותה של מדינת ישראל. לא ניתן לגורמים מסיתים ומלאי שנאה לפגוע בחוסנה של החברה הישראלית. אנו ערוכים ומוכנים להילחם ולרדוף את כל אויבינו".

בר לב סיפר על יזן: "היה לו חלום - להתקדם בזרועות הביטחון. הוא סיכן את חייו מדי יום, היווה ומהווה עבורנו, אזרחי מדינת ישראל, את עמוד האש. אנחנו כאן בזכותו ובזכות חבריו לנשק".

הלוחמים שנרצחו תועדו במצלמות האבטחה במסעדה סמוכה

"ביחד ננצח את אויבינו - כמו שתמיד ניצחנו אותם. עברנו מלחמות קשות, פיגועי טרור אזרחיים - ועם יד אחת שאוחזת בחרב המדינה שלנו הגיעה להישגים מופלאים שלא היו כדוגמתם. האנשים השפלים האלה רואים ויודעים את זה - ועיניהם כלות", כך בר לב.

חבריהם של שני לוחמי מג"ב שנפלו בפיגוע סיפרו כי החיוך "הטהור" שלהם לעולם לא ירד להם מהפנים. "כל הלילה הלוחמים לא הלכו לישון וסיפרו חוויות שעברו עם יזן ושיראל", סיפרה פקד בר שושן, קמב"צ פלוגה מ"ג במג"ב איו"ש, "הם מחכים כבר לפגוש את המשפחות, לחבק אותן ולהודות להן על הלוחמים שזכו להכיר".

הלוחמים שנרצחו תועדו במצלמות האבטחה במסעדה סמוכה