מפקד המחוז בביקור אצל הפצועים
מפקד המחוז בביקור אצל הפצועיםצילום: דוברות המשטרה

הפיגוע בחדרה: חקירת מידת מעורבותם של בני משפחת המחבלים, שמזוהים עם דאעש, עדיין נבדקת.

בחדשות 12 דווח הערב (שני) כי שני המחבלים הגיעו לחדרה באמצעות מכונית מאזדה של אחד מחמשת בני המשפחה שנעצרו הלילה בחשד למעורבות בפיגוע.

במכונית הזו נמצאו שכפ"צים, רשתות הסוואה, פנסים ומשקפות - כל זאת חוץ מכלי הנשק והתחמושת העצומה שנמצאו על גופם של שני המחבלים.

הכוונה שלהם הייתה לבצע מסע הרג המוני, והם נערכו לעימות ממושך עם כוחות הביטחון. רק התגובה הנחושה והמהירה של כוח המסתערבים שהיה במקרה באזור מנעה את הטבח שהם תכננו. בסך הכול נורו בזירת הפיגוע כ-60 כדורים, רובם ע"י שני המחבלים.

מדובר בתא דאעש שלא זוהה בזמן על ידי מערכת הביטחון, זאת למרות שהמחבלים היו מוכרים לשב"כ - כמו עוד עשרות ערבים ישראלים תומכי ארגון הטרור הרצחני. למרות ששני החבלים הצטיידו בנשק רב עבור הפיגוע, ואף העלו לרשת סרטון שבו הם תיעדו את עצמם טרם הפעולה עצמה – לשב"כ לא קפצה התרעה על הפיגוע. היום מודים בשב"כ שזאת התארגנות שהיה צריך לשים עליה את היד.

על פי הדיווח בחדשות 12, אירוע נוסף מעברו בבית הכלא של אחד מהמחבלים, אימן אגבארייה, היה צריך להדליק נורת אזהרה במערכת הביטחון. ב-2017 היו 87 אסירי דאעש בישראל. במסגרת ההתמודדות עם התופעה של פעילי דאעש ערבים ישראלים, בשב"ס נוצרה פרקטיקה של שיקום או "ניטרול" של אותם פעילים באמצעות חינוך מיוחד מחדש שהם עוברים באגפים שמשויכים לפת"ח.

אגבארייה נעצר בזמנו בטורקיה לאחר שניסה לחצות את הגבול לסוריה כדי להצטרף לדאעש. ב-2016 הוא הגיע לישראל והחל לרצות עונש מאסר בכלא גלבוע, באגף 2 שמשויך לאסירי פת"ח. אלא שכבר אז אסירי הפת"ח מזהים שמדובר באדם קיצוני הרבה יותר מאסירי דאעש אחרים. הם החלו להכות אותו ולהענישו, ובשלב מסוים הוא מגורש מהאגף ומועבר לאגף של אסירי חמאס – שם הוא המשיך לרצות את עונשו.

מפקד מחוז חוף במשטרה מבקר את פצועי הפיגוע בחדרה