שלמה פילבר
שלמה פילברצילום: אורן בן חקון

התובעת במשפט נתניהו, עו"ד יהודית תירוש, ביקשה להכריז על שלמה פילבר כעל עד עויין, בעקבות הפער בין חקירתו במשטרה של פילבר לעדותו בבית המשפט.

תירוש אמרה כי פילבר "מוסיף אמירות שיש בהן כדי לשנות את התמונה". אם השופטים יאשרו את הכרזתו כעד עוין, תירוש תוכל לחקור את פילבר חקירה נגדית. פילבר אמר בבית המשפט: "אין לי עניין בחקירה נגדית".

פילבר הגיב לבקשת התובעת ואמר "לא רואה את עצמי כעד עוין ולא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה. הקפדתי מאד להיות נאמן לדברים אני ניסיתי בסך הכל לדייק נקודה שחשבתי שהוצגה בצורה כוללנית ויצאה מפרופורציה ככל שאפשרי, אמשוך את תשובתי לגבי מה שאמרתי פה".

בסופו של דבר, בית המשפט התיר לתביעה לחקור את פילבר חקירה נגדית אך נמנע מלהכריז עליו כעד עוין.

פילבר הגיע היום לבית המשפט והחל את היום השלישי לעדותו. פילבר, שהיה מהמקורבים ביותר לראש הממשלה לשעבר נתניהו, שימש כמנכ"ל משרד התקשורת והוא מעיד על חלקו בתיק 4,000.

פילבר התייחס לסוגיית יחסי נתניהו עם בכירי וואלה: "כל סוגיית וואלה לא נגעה אליי ולא התעסקתי בזה. לא ידעתי כלום על מה שהיה. לא ראיתי בזה חשיבות מיוחדת. העדפתי להתרחק מזה באופן כללי".

בהמשך הוסיף פילבר: "לא חשבתי על הקשר בין וואלה לנתניהו, ידעתי על זה אך לא היה לי קשר. אני הייתי בצד הרגולטורי. הבנתי שמתנהל שיח בין ראש הממשלה למו"לים מסויימים על התוכן".

"מערכת היחסים שלי עם ניר חפץ הייתה כבדהו וחשדהו. הוא גורם מפריע, לא מסייע. הוא ראה עצמו כמי שיכול להתערב ואני שמתי גבולות. לא השקעתי יותר מדי מחשבה".

פילבר תקף את עד המדינה ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של נתניהו, ואמר כי חפץ "ניסה להפעיל לחץ דרכי כרגולטור, להפעיל כוח. מבחינתי חפץ היה נציג של יאיר ושרה ולא של נתניהו. רה"מ לא מעביר אלי מסרים דרכו. חפץ הוא נזק, אדם אגרסיבי. אם אתה נכנס איתו לעימות למחרת בבוקר אני מקבל שיחות טלפון מרה"מ, רעייתו ובנו אז בשביל מה צריך את זה''.

ניר חפץ הגיב וכתב בטוויטר: ''מעניין אם הסמרטוט חדל האישים יספר גם על הקומבינה הכספית המסריחה שעשה עם חברו י׳ בבחירות 2015''.