ארכיון
ארכיוןצילום: שלו שלום/TPS

ערביי ישראל יציינו מחר (רביעי) את יום האדמה ה-46 המציין את המאבק של ערביי ישראל על האדמה וממחיש את דבקותם בה על רקע הריגתם של 6 מפגינים ב-1976 במחאה אלימה נגד החלטת הממשלה בדבר הפקעת קרקעות.

את אירועי יום האדמה מארגנת הוועדה העליונה של ערביי ישראל שקראה לציבור הערבי להשתתף בהמוניו בצעדות בגליל (אל-בטוף, סח'נין, עראבה) ובאירוע המרכזי בשעה חמש בערב בדיר חנא.

בהודעה שפרסמה נאמר, כי "יום האדמה הוא ציון דרך מרכזי ונקודת מפנה במאבק של ההמונים הערבים המושרשים במולדתם והנאבקים במדיניות הגזענית המתמשכת ובמדיניות הפקעת האדמות".

עוד צוין, כי יום האדמה השנה חל בעת בה מסלים המאבק על אדמות הנגב על רקע החלטת הממשלה להקים 12 ישובים חדשים בשטח הכפרים הבדואים הבלתי מוכרים, ובהם ישוב המיועד לקהילה החרדית.

כמו כן, האשימה ועדת המעקב של ערביי ישראל את הממשלה ב"חנק" הערים והכפרים הערביים בסירובה להרחיב את שטחן בהתאם לגידול הטבעי בעוד הישובים הערביים דורשים להחזיר את האדמות שהופקעו מהם.

"נושא הקרקעות והדיור עומד בראש סדר העדיפויות שלנו לצד נושאים דחופים נוספים, כמו הסלמה בפשיעה והמשך מדיניות האפליה הגזענית", נכתב בהודעת ועדת המעקב שטענה כי התקציב עבור המגזר הערבי מבטא גישה של אפליה גזענית.

ועדת המעקב של ערביי ישראל הדגישה, כי המאבק של העם הפלסטיני, ובכללו המגזר הערבי בישראל, הינו על זכותם למדינה שירושלים בירתה ולשיבה של הפליטים וצאצאיהם למולדתם.