הלווית יזן פלאח
הלווית יזן פלאחצילום: David Cohen/Flash90

יזן פלאח ז"ל, בן ה-19 הוא אחד משני ההרוגים בפיגוע הטרור בחדרה שלשום. בן דודו של לוחם משמר הגבול הוא בלמה של בני סכנין מליגת העל בכדורגל, סארי פלאח.

בלמה הדרוזי של הקבוצה מהמגזר הערבי שבעירה בוצעו מספר מעצרים בעקבות חשד לתאי דאע"ש, ספד לבן דודו ששירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש ואמר: "הלב שלנו התפרק, המשפחה פה גמורה. ילד בן 19 מת, כואב הלב. זה ממש לא פשוט ואני מקווה שנעבור את זה. הוא היה ילד מדהים ואהוב על כולם שלא הפסיק לחייך. מת כמו גיבור".

פלאח ששיחק בעברו במכבי חיפה, הפועל תל אביב ובני יהודה, תקף בחשבון האינסטגרם שלו את חבריו הערבים מסכנין ואת כל כוכבי הכדורגל של המגזר הערבי בליגת העל ובכלל.

"מעניין איפה אתם, 'כוכבי' המגזר והרשתות. פתאום אף אחד לא מגנה מעשה חסר אנושיות שכזה, תתביישו", כתב פלאח.

פלאח הוא רק חלק מכוכבי הכדורגל שיצאו בצורה תקיפה נגד פיגוע הטרור הרצחני בו נהרגו יזן פלאח ושיראל אבוקרט ז"ל.

לצד קפטן הפועל חדרה המשרת ביחידת עורב צנחנים ומי שהדליק משואה בטקס המשואות הממלכתי לפני שנתיים, מנשה זלקה, גם קפטן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר ואחד מגדולי השחקנים בכדורגל הישראלי, ערן זהבי, שחקנה של פ.ס.וו איינדהובן ההולנדית תקף בחריפות כשכתב: "אולי נתעורר כבר? אולי נחמיר עונשים למחבלים? אולי ננקה את הנשק שמסתובב ברחובות? אולי ניתן עונשים קולקטיביים למקומות שיוצאים מהם מחבלים? ככה זה לא יכול להימשך. חיות אדם!"

באינסטגרם כתב זהבי, "דואגים להזכיר פעם אחרי פעם שהמחבלים האלו פעילי דאעש ובלה בלה בלה. חבר'ה תתעוררו. אל תנסו לייפות את הדברים. אלו ערבים ישראלים מאום אל פאחם! תפסיקו להטעות את הציבור בבקשה".

גם קפטן נבחרת ישראל בכדורגל בהווה, ביברס נאתכו הצ'רקסי יצא נגד המרצחים כשאמר במסיבת עיתונאים של הנבחרת לפני משחקה מול רומניה: "בשמי ובשם כל הנבחרת, אנחנו רוצים להשתתף בצער המשפחות אחרי הפיגוע הנורא בחדרה ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנחנו מגנים כל דבר כזה, כל חלאת אדם שפוגע בחפים מפשע. כואב לי באופן אישי שחלאות אדם משתמשים בדת ובתירוצים אחרים, מכפישים אותנו ואת שמנו ופוגעים במשפחות. ילדים בני 19 סיימו את החיים בגלל אנשים שכואב לי לקרוא להם בני אדם".