זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: מד"א

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מגיב הערב (שלישי) לפיגוע הירי במרכז העיר בני ברק בו נרצחו חמישה בני אדם.

"ערב עצוב וקשה מאוד. ישראל בעיצומו של גל טרור מסוכן שלא ראינו שנים רבות. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לרפואת הפצועים. מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שנמצאים בשטח. חייבים לפעול בנחישות כדי להחזיר לאזרחי ישראל את השקט והביטחון", דברי נתניהו.

ח"כ יולי אדלשטיין כתב בטוויטר: "הלב נקרע - פיגוע נוסף בלב המדינה. אני שולח את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהם ומאחל החלמה מהירה לנפגעים. הטרור המשתולל ייעצר רק במבצע מקיף של מערכת הביטחון, מעצרים ואיסוף נשקים - עכשיו".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "ימים קשים לעם ישראל. אני מבקש לחבק את משפחות הנרצחים, הפצועים ואת אזרחי ישראל כולם. קורא לכל אחד ואחת לשאת תפילה לשלומם של הפצועים ולימים שקטים. מובטח לנו כי נצח ישראל לא ישקר ויחד נצא מהתקופה הנוראית הזו לימים טובים יותר לעם ישראל".

ח"כ אורית סטרוק הוסיפה: "‏אם הממשלה תמשיך לטפל בטרור בפינצטה - נמשיך לספוג קורבנות ורחובותינו ימשיכו להפוך לזירות-קרב. הקצב רק ילך ויגבר. המרחם על האכזרים - מתאכזר על הרחמנים. מתאכזר מאוד".

ח"כ קרן ברק מהליכוד כתבה בטוויטר, "גל הטרור ממשיך בפורענות וגובה חיי אזרחים וחיילים. בינתיים לא ראיתי מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה. לציבור הישראלי מגיעות תשובות והצגת תוכנית פעולה ממשלתית לעצירת הגל והתמודדות מיידית ואפקטיבית עם הטרור מבית, שהיום ברור שרק הולך ומתעצם".

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "האויב מזהה חולשה, דם יהודי הפך הפקר - די לממשלת הדמים. גל הטרור הזה מזכיר את ימי אוסלו המדממים והכתובת על הקיר רשומה על שמם של שר הבט"פ עמר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי, בעלי האחריות הכי כושלים בתולדות מדינת ישראל".

"כאשר ממשלת ישראל מתרפסת, לא מושלת ומשדרת חולשה, התוצאה בשטח: פיגועים וטרור רצחני. העם דורש נקמה עכשיו", הוסיף בן גביר.

ח"כ מאי גולן כתבה בטוויטר, "‏עוד חמישה יהודים קדושים נרצחו רק בגלל שהם יהודים. ימי אוסלו הארורים חוזרים הודות לממשלת הכניעה והרפיסות שלא מסוגלת אפילו לספק ביטחון בסיסי לאזרחיה. אסור לתת לזה להמשיך. המדיניות חייבת להשתנות כי הטרור האכזר מבין שיש כאן ממשלת שמאל קיצונית על מלא. כשמערכת החיסון מוחלשת הנגיפים תוקפים".

ח"כ שמחה רוטמן אמר: "הידיעה על פיגועי הירי הרצחניים בבני ברק וברמת גן תפסה אותי בעצרת הזיכרון למסע ההרג הנורא בבאר שבע. פיגוע רודף פיגוע ואזרחי ישראל מופקרים לגורלם. מדינת ישראל זקוקה להנהגה שיודעת מה היא עושה. זו לא ההנהגה הנוכחית".

ח"כ שלמה קרעי אמר: "חייבים להתעשת מיד ולהפעיל את כל האמצעים שברשותנו, העונשיים וההרתעתיים. בלי בג"ץ ובלי בצלם. דם יהודי אינו הפקר".

שר יואל רזבוזוב הגיב, "בלתי נסבל. לא סיימנו להתאבל על הנרצחים שיראל ויזן ז"ל מהפיגוע לפני יומיים והנה עוד חמישה ישראלים מתווספים למניין העצוב והכואב הזה. חייבים לפעול ביד קשה. תנחומיי למשפחות הנרצחים".

ח"כ רם שפע כתב בטוויטר, "ערב קשה מאוד, ימים כואבים ועצובים לעם שלנו. מצטרף לתפילות לשלומם של הפצועים ושולח תנחומים כנים למשפחות הנרצחים. אנחנו עם חזק, ברגעים כאלה לאחדות שלנו יש משמעות גדולה אפילו יותר".

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר סיעת הליכוד בעיר הגיב: "השבוע העליתי לסדר היום של מועצת העיר בני ברק את חוסר המשילות וההרתעה והחששות של תושבי העיר מכך, ואכן הגרוע מכל אירע. ממשלת בנט-עבאס הכושלת נושאת באחריות ישירה לדם שנשפך ברחובות בני ברק".

שגריר האיחוד האירופי בישראל דימיטר טזאנצב הגיב גם הוא לפיגוע. "עוד מתקפת טרור נתעבת שגבתה חיים של חפים מפשע. מחשבותי נתונות למשפחות הקורבנות ולפצועים. אני מגנה באופן חד משמעי ונחרף אלימות אכזרית כזו. אנחנו עומדים כתף אל כתף עם ישראל בזמנים קשים אלה וסופה של הקיצוניות האלימה להיות מובסת".