יעקב שלום
יעקב שלוםצילום: באדיבות המשפחה

יהונתן, גיסו של יעקב שלום שנרצח בפיגוע הירי בבני ברק, ספק לו הבוקר (רביעי) בראיון לכאן ב'.

"הוא היה אדם מיוחד שנתן תמיד את כל כולו והיה הראשון לפנות אליו כשהיה צריך עזרה במשהו. לא זכור לי שאי פעם סירב לבקשה. הילדים היו מאוד מחוברים אליו, ברמה שרצו לבוא איתו לכל סיבוב הכי קטן", סיפר הגיס.

הוא הוסיף, "בנו הקטן היה עימו ברכב וירד ממנו דקות לפני האירוע. הוא היה אמור לקחת גם את בנותיו, אך אשתו שלחה אותן לישון כי יש לימודים למחרת. הם ניצלו כך. אחרי שנתבשרנו על מותו, הילדה שלו שאלה 'מי יקח אותנו עכשיו באוטו?', הוא היה הכל בשביל המשפחה, הם היו מאוד מחוברים אליו".

"הוא למד בישיבה והיה המחזיק הכלכלי של הבית. עבד תמיד לפרנסתו ועשה הכל כדי שיהיה טוב לילדים. המשפחה לא מצליחה לעכל את זה, כי רק לפני שנה וחצי אביו נפטר לאחר שחלה בקורונה. מה שבטוח, אני כבר לא מרגיש בטוח בשום מקום ברמה שמפחד לצאת מהבית", ציין.

הגיס שיחזר את רגעיו האחרונים של הנרצח. "הוא נסע עם בנו למספר סידורים בעיר, ודקות ספורות לפני הפיגוע הוריד את בנו מרכב ועלה כדי להביא משהו למישהו אחר, תוך שהוא מבטיח לבנו שהוא כבר חוזר. אשתו התקשרה אליו כששמעה את הפיצוצים והיריות סמוך לבניין המגורים שלהם. יעקב נסע לרחוב, המחבל זיהה אותו וירה בו למוות מתחת לבניין".

הוא גילה כי המשפחה למדה על מותו של יעקב - מסרטונים ברשתות החברתיות. "זיהינו את הרכב שלו, וכך הבנו שהוא נרצח. חיכינו במשך למעלה משעתיים לקבלת ההודעה הרשמית, וכל הזמן הזה קיוויתי שהוא רק נפצע, למרות התחושות הרעות שהרגנו".

"ראיתי איך המחבל הסתכל על הרכב והמשיך הלאה, אז הבנתי שיעקב כבר מת. כשגיסתי הגיעה לזירה היא ראהת את הרכב מכוסה בניילונים, אמרו לה שיש כתמי דם - אבל בפועל גופתו היתה עדיין ברכב", סיכם.

יעקב שלום הי"ד, שהותיר אחריו אישה וחמישה ילדים יובא למנוחות בשעה 11:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.