בית כנסת
בית כנסתצילום: ISTOCK

הארגון העולמי של בתי הכנסת פרסם היום (רביעי) הנחיות מיוחדות לבאי בתי הכנסת בעקבות גל הטרור הערבי הגובר בשבועות האחרונים.

הארגון קורא לגבאי בתי הכנסת, ראשי הקהילות והמתפללים להגביר ערנות במהלך התפילות בימי החול ובשבת. כמו כן, הארגון קורא למחזיקי נשק ברישיון לשאת את הנשק עימם בעת ההגעה לתפילות - גם ביום השבת. יש לדאוג לנושא נשק בכניסה לבית הכנסת.

על גבאי בתי הכנסת לדאוג להצבת ערכת עזרה ראשונה באופן קבוע בבית הכנסת. כמו כן, על ראשי הקהילות לאתר את אנשי המקצוע המוכשרים במתן עזרה ראשונה שיהיו בכוננות לניהול טיפול בנפגעים בעת הצורך.

בנוסף, ארגון בתי הכנסת קורא לוודא כי לבית הכנסת יציאות חירום מסודרות וליידע את המתפללים על אופן היציאה וההמלטות בעת חירום. בתוך כך, על גבאי בתי הכנסת לדאוג כי גם במהלך השבת יהיה בבית הכנסת טלפון נייד לשימוש בשעת חירום ולעדכן את המתפללים על מיקומו בבית הכנסת.

לדברי ראשי ארגון בתי הכנסת, הנחיות אלו הן ההשתדלות שאנו מחויבים לה על פי ההלכה יחד עם תפילה לאבינו שבשמיים. "אנו קוראים לבתי הכנסת להעתיר בתפילות ובתחנונים לקב"ה שיאמר די לצרותינו. אנו קוראים להרבות בלימוד תורה ובקריאת תהילים לעילוי נשמת הנרצחים ולרפואת הפצועים. בנוסף, יש להתפלל לשלום חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שעומדים בחזית עבור כל אזרחי ישראל", כך ארגון בתי הכנסת.