כדורגל
כדורגלצילום: iStock

אחרי שהתבקשו מערן זהבי לגנות באופן פומבי את פיגועי הטרור הרצחניים, שחקני הכדורגל הערבים מתחילים להגיב. ראשונים לעשות זאת היו ארבעת שחקניה הערביים של הפועל באר שבע.

רמזי ספורי המוזמן הטרי לנבחרת כתב: "זה הזמן להתאחד. הלב כואב והנשמה מדממת מפיגועי הטרור הרצחניים, שאי אפשר להישאר אדישים אליהם. אני מגנה ומזועזע מהאירועים. מאחל החלמה מהירה לפצועים והשתתפות בצער המשפחות של הנרצחים ומקווה שהתקופה הזו תעבור ללא עוד קורבנות".

קייס גאנם, חלוצה של באר שבע גינה בצורה תקיפה יותר כשכתב בערבית: "לאנושות אין דת או לאום, עדיף להיות אנושי ללא דת מאשר דתי ללא לב. לרצוח אנשים חפים מפשע זה מעשה מנוול ושיא הרוע, זה הכי רחוק מהאיסלם, לא שהיד ולא גן עדן, רשעים וצמאי דם בגיהנום מקומכם".

איאד עבו אביד כתב: "ימים כואבים ולא קלים עם פגועי הטרור בימים האחרונים, שמחרידים את כולנו. אני מזועזע מהפיגועים ומגנה אותם בכל תוקף. אני מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים ומשתתף בצער המשפחות שאיבדו את היקר להם".

חאתם אלחמיד, בלמה של באר שבע שבעבר טען כי חשבון הפייסבוק שלו נפרץ לאחר שהביע לכאורה תמיכה במתקפת טילים של חמאס כלפי הדרום, כתב: "אני מסרב בתוקף להיות מקוטלג אך ורק בגלל שאני ערבי, עם פיגועים וטרור. אני לא מוכן שיבקשו ממני לגנות את זה אך ורק מהעובדה שאני ערבי. אף אחד לא יטיף לי ולמשפחה שלי מוסר, לא משנה כמה הוא יהיה גדול, מפורסם או בעל כוח".

עם זאת, גם הוא גינה בסופו של דבר את פיגועי הטרור הרצחניים כשכתב: "מתוך אמונה שלמה בזה כבן אדם ולא כערבי, אני מוקיע טרור בכל סוגיו, משתתף בצערן של משפחות הנרצחים ומאחל החלמה מהירה לפצועים. אני מתפלל שנדע כולנו ימים שקטים יותר".