חקירה. אילוסטרציה
חקירה. אילוסטרציהצילום: Freepik

במשך מרבית חיינו, אנו מנהלים שגרה די נורמטיבית. לכן, לרובנו יהיה קשה מאוד לדמיין את התרחיש הבא: שעת אחר צוהריים, בדיוק חזרנו הביתה מהעבודה והתרווחנו בבית עייפים אך מרוצים. בדיוק כשהתכוונו להכריע בין כניסה למקלחת והכנת ארוחת ערב, נשמעת לפתע דפיקה בדלת. בפתח, מחכים לנו שוטרים במדים המבקשים מאיתנו לסור איתם לתחנת המשטרה. כדי שהתרחיש הדמיוני הזה יהפוך למציאות, לא חייבים לחיות על הקצה ולהתפרנס מפשע.

אזרחים רבים מן השורה עשויים לגלות כי הם מזומנים לתחנה לעבור חקירה באזהרה. על אף שמדובר ברגע שעשוי להיות מבהיל ומטלטל, החשוב ביותר הוא שנשמור על קור רוח ונפנה לאיש מקצוע שינחה אותנו. הייעוץ הנכון, כפי שנראה, יכול לעשות הבדל משמעותי בהשתלשלות העניינים.

ייעוץ משפטי לפני חקירה אינו המלצה – הוא חובה

חקירה במשטרה אינה מתנהלת כשיחה נימוסית לבירור מידע. ברוב המקרים, יפעילו החוקרים לחץ רב על הנחקר וישתמשו בשלל מניפולציות כדי לגרום לו למסור מידע מפליל. אנו, שאיננו מתורגלים בצורת השיח הזו, עשויים מבלי משים להפליל את עצמנו ולהודות בעבירות שייתכן מאוד שלא ביצענו כלל. ההיסטוריה מלאה בסיפורים על אזרחים תמימים שמצאו את עצמם מתמודדים עם כתבי אישום בגלל רגע אחד של חוסר תשומת לב.

הצעד הראשון שעלינו לעשות במקרה כזה, הוא לשמור על שתיקה ולדרוש מיד ייעוץ מעורך דין. עורך הדין יוכל להנחות אותך כיצד לנהוג בחקירה ולספק את השהות הנדרשת כדי שיוכל להעניק לך את ההגנה הטובה ביותר. עו"ד אלון שליכטר, עורך דין פלילי, מלווה חשודים משלב החקירה הראשוני ביותר ומסייע להם בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי להימנע מהגשת כתב אישום שעלולה לסבך את הדברים שלא לצורך.

ליווי משפטי מקצועי ללא פשרות לכל אורך הדרך

הזכות לייצוג בחקירה היא זכות אדם בעלת חשיבות לאין ערוך. עם איש המקצוע הנכון לצידך, יעמדו לרשותך מרב הסיכויים לנהל את ההליך בתבונה. בין אם מדובר בחשד לעבירת אלימות או נהיגה ללא רישיון, עו"ד שליכטר מלווה אותך בכל שלבי ההליך ומעמיד לרשותך ניסיון רב שנים בייצוג תיקים פליליים. למידע נוסף, ניתן לפנות למשרד במספר 054-6762373.