איילת שקד
איילת שקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים איילת שקד התייחסה היום (חמישי) לגל הטרור ברחבי ישראל.

בכנס של ג׳רוזלם פוסט בלונדון אמרה "ישראל תחת מתקפת טרור. נראה שמדובר בזאבים בודדים, אין ארגון ספציפי שעומד מאחורי המתקפות. הבוקר פלסטיני דקר ישראלי באוטובוס, ונוסע ירה בו.

''בעברית אנחנו אומרים 'הקם להורגך השכם להורגו'. אתמול הייתה ישיבת קבינט, והחלטנו על מספר פעולות. התחלנו לאסוף נשק לא חוקי מהמגזר הערבי, עודדנו אנשים לשאת נשק אישי ולהתנדב למשטרה. אני מקווה שנשים סוף לגל הזה", אמרה.

שקד הבהירה: "אנחנו עושים כל דבר שיכול לעזור, כל דבר שהשב"כ, הצבא והמשטרה מבקשים, לפעמים אנחנו הפוליטיקאים דוחפים אותם לפעולות. אנחנו חופשיים לעשות הכל, ללא מגבלה פוליטית".

שקד בלונדון: ״הקם להורגך השכם להורגו״Jerusalem Post

בתוך כך, מוסיף להיות קשה מצבו של היהודי שנפצע בפיגוע שאירע הבוקר (חמישי) בצומת נווה דניאל בגוש עציון.

ד"ר אלון שוורץ מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק סיפר: "הוא הגיע אלינו בהכרה מלאה עם פציעה קשה בפלג גופו העליון. הוא נלקח באופן דחוף לחדר ניתוח ועבר ניתוח מציל חיים. כעת הוא מורדם ומונשם.

''הפציעה היא קשה אך מצבו יציב. הדקירה הייתה בחזה ובמהלך הניתוח ביצענו פעולות מצילות חיים. כעת הוא מורדם ומונשם אך לא נשקפת סכנה לחייו", ציין ד"ר שוורץ.

'מורדם ומונשם, לא נשקפת סכנה לחייו'

כוחות צה"ל נכנסו לעיירה תרקומיא מצפון לחברון ממנה יצא המחבל הדוקר מהפיגוע הבוקר בגוש עציון. הכוחות פושטים על בית המחבל, מקיימים שיחות אזהרה, תחקורים ומעצרי חשודים בסיוע למחבל.

כאמור, יהודי בן 28 נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה שאירע בתוך אוטובוס בצומת נווה דניאל בגוש עציון. המחבל דקר את היהודי באמצעות מברג וחוסל על ידי אזרח חמוש.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב קשה, בהכרה וסובל מפצע דקירה. הפיגוע היה באוטובוס קו 364.

חובש מד"א ליאור שאשא סיפר: "הפצוע ישב בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצע דקירה בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר במהלך הנסיעה בסמוך לנווה דניאל. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה ובמצב יציב שם הורדם והונשם".

רפאל פאך, חובש איחוד הצלה, בזירת הפיגוע בגוש עציוןחזקי ברוך

רפאל פאך, חובש באיחוד הצלה, סיפר לערוץ 7: "קצת אחרי תשע בבוקר קיבלנו קריאה על האירוע. הכוננים שלנו הגיעו ממש בתוך 30 שניות ומצאו בשטח פצוע מדקירות מברג באורח בינוני וכמה פצועי חרדה. הם טופלו על ידי החובשים שהיו בשטח".

מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק: מצב הפצוע קשה אך יציב

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר כי "פיגוע רודף פיגוע, קריסה לאומית אל מול אויב ערבי רצחני שלא מבדיל בין תושבי יהודה ושומרון לבין תושבי חדרה, בני ברק או באר שבע. הבוקר שוב פיגוע והפעם בגוש עציון, אלמלא תושייתו של תושב הגוש שפעל במהירות ובנחרצות כשחיסל את המחבל היינו חלילה סופגים אבדות קשות. ממשלת ישראל צריכה להתעורר ומהר".

"מול טרור רצחני פועלים ביד חזקה ונחושה, לא מתבלבלים עם ועידות שלום ריקות מתוכן כשברחובות זורם דם יהודי. ההתקפות ימשכו כל עד הערבים היושבים בקרבנו לא יבינו שאנחנו בעלי הבית בארץ ישראל. את מלחמת העצמאות הזו ננצח רק כאשר נסיר כל סימן שאלה על עתיד הארץ".

"בשם כל תושבי הגוש אני שולח איחולי החלמה שלמה ומהירה לתושב הגוש שנפצע הבוקר בפיגוע ושוב מחזק את התושב שחיסל את בן העוולה. תושבים יקרים, תרכשו נשק אישי, תתאמנו בו ותיקחו אותו לכל מקום. האויב שירים את ידו על בני עמנו, חייב לפגוש את הכדור שלנו מידית ובכל מקום", דברי נאמן.