הרב יהודה קרויזר
הרב יהודה קרויזרצילום: מינהלת הר הבית

כ-300 יהודים עלו לתפילות ערב ראש חודש ניסן בהר הבית. לפי נתוני מינהלת הר הבית מדובר על זינוק של פי-שלושה מכל ערב ראש חודש ניסן מאז שחרור הר הבית.

ראש ישיבת סוסיא הרב נעם פרל עלה להר הבית עם תלמידי הישיבה לרגל סוף זמן חורף. הרב פרל אמר: "ברוך השם שזכינו לזאת היום. מרגע לרגע מתברר שהאור כאן הולך ואור. המצב בהר הולך ונהיה טוב. ברוך השם גם מתפללים, גם ברכת כהנים, גם מתעלים. מביקור לביקור הגרף עולה, נקודת השיא עולה ועולה ועולה. בעזרת השם שנזכה לעשות את מה שצריך. בשלימות, בעין טובה, כולם ביחד, עם כל העולם כולו".

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר עלה להר הבית ואמר: "ברוך השם העליה להר הבית תופסת יותר ויותר תאוצה. גדולי הדור, הרב ליאור ומאות רבנים עולים לכאן. ממש אחרי יש כאן עליית רבנים. יש מה לשפר כאן בהר הבית, אבל יש גם התקדמות. ואנחנו מצפים שתהיה כאן ריבונות ושכמה שיותר יהודים יבואו לכאן. המקום הכי חשוב, הכי חשוב''.

רב היישוב מצפה יריחו הרב יהודה קרויזר עלה לתפילת מנחה עם תלמידי ישיבתו. בדברים שנשא בהר הבית אמר הרב כי הגיעה השעה לחידוש הקרבת קרבן הפסח במועדו. מבחינת הלכתית אין שום מניעה, טען הרב. "להיפך, זו חובה וצריך לעורר את העם והממשלה ולהקריב את הפסח עוד השנה''.

הרב קובי יקיר עלה לתפילת מנחה עם אברכי כולל בית אורות. הרב שמואל מורנו היה חזן ונכחו גם הרב יצחק ברנד והרב אליהו ובר.

מדרום הר חברון הגיעה קבוצה גדולה של מתפללים, חלקם בהמשך למבצע מינהלת עולי הר הבית להכפלת מספר העולים כהלכה. בראש הקבוצה עלו בני משפחת תור אשר מובילים קבוצות גדולות בכל ערב ראש חודש בשירה וריקודים.

הרב נעם פרל
הרב נעם פרלצילום: מינהלת הר הבית

רינה אריאל, אמה של הלל יפה הי"ד עלתה בראש קבוצת נשים להתפלל על שלום עם ישראל ועל הפסקת פעולות האיבה. עוד עלו להר הבית ארבעה חתנים וכלות וילד חלאקה שבאו לחגוג את שמחתם.

אסף פריד ממינהלת הר הבית שיבח את ההמונים שהעלו את המקום הקדוש לתודעתם: "זה הולך וגדל, הולך ומתרחב, ולא רחוק היום שנזכה כאן למה שלא זכו אבות אבותינו במשך כמעט אלפיים שנה. כל יהודי נוסף בהר הבית, מעלה את יחס הקדושה ומקרב את שיבת המקדש".