מכללת אפרתה
מכללת אפרתהצילום: יח"צ אפרתה

קשים חייו של הסטודנט. בג'ינגול בין הלימודים לעבודה אין כמו מלגה טובה שתחסוך לך זמן וכסף ותאפשר לך להשקיע במה שבאמת חשוב – לקנות ידע וכלים כדי להיות מורה טובה. אספנו לך את הטופ של המלגות הרלוונטיות ללימודי חינוך, באהבה:

מלגות של מכללות

לפעמים מכללות מעניקות מלגות מיוחדות במטרה לצ'פר את הסטודנטים. כך למשל אפרתה מחלקת מלגות של אלפי שקלים למי שנרשם בחודש הקרוב. לסטודנטיות לתואר ראשון במסלולי גיל הרך, יסודי ועל יסודי מגיעה מלגה של 5,000 ₪, ובמסלולי חינוך מיוחד, תואר שני והסבת אקדמאים להוראה מחולקות מלגות בסך 3,000 ₪.

אחד היתרונות של מלגת המכללות הוא שניתן לקבל גם כפל מלגות. למשל – אפרתה, שממוקמת בירושלים, נחשבת כמוסד לימודים בפריפריה ולכן מזכה במלגה נוספת. למלגת הפריפריה ניתן להוסיף גם מלגה הניתנת למסיימות שנתיים שירות לאומי וכך להגיע לסכום מרשים של 27,000 ₪.

להרשמה וקבלת המלגה של אפרתה לחצו כאן >>

הקלאסיות

בקטגוריית המלגות שכולם מכירים נמצא את מלגת משרד החינוך המחולקת לפי התאמה בסכום בין 4,000 ₪ ועד 12,480 ₪ לשנה, ללא דרישות מיוחדות.

גם התאחדות הסטודנטים מעניקה מלגות שונות, עם דרישות משתנות ובסכום של 5,000–12,00 ₪.

סטודנטיות לחינוך באפרתה
סטודנטיות לחינוך באפרתהצילום: שרה אלטמן

מלגה תמורת התנדבות

מלגת פר"ח דורשת 120–200 שעות חונכות בשנה, ומעניקה למתנדבים סכום שנע בין 5,200 ₪ ל־10,000 ₪.

מלגת מפעל הפיס דורשת לפחות 130 שעות התנדבות בקהילה, ומעניקה סכום של 10,000 ₪ לשנה.

עמותת "חינוך לפסגות" מחלקת מלגות למדריכים בעמותה, המלגה נקראת קרן פועלים להצלחה, דורשת 160 שעות הדרכה בעמותה ובתמורה מעניקה 10,000 ₪ לשנה.

מלגות על פי תנאים סוציאליים

אם את מתכננת ללמוד באזורי פריפריה גאוגרפית (ירושלים, גליל ונגב) וסיימת שירות לאומי או צבאי לפני פחות מ־5 שנים, ייתכן שמגיעה לך מלגה ללומדים בפריפריה. המלגה מוענקת ללא דרישות מיוחדות והיא תכסה לך עד 50% משכר הלימוד.

קרן גרוס מעניקה מלגות לחיילים משוחררים או בודדים, יוצאי אתיופיה, תושבי פריפריה, חרדים ובני מיעוטים בסך של עד 5,500 ₪ לשנה בתנאים משתנים.

מלגות לחיילים משוחררים

מלגת IMPACT מוענקת לחיילים משוחררים ששירתו בתפקידי לוחמה או תומכי לחימה, ומעניקה 4,000 $ לשנה תמורת שעות פעילות חברתית.

בוגרי שירות צבאי בתפקידי פיקוד זכאים למלגת נחשונים להוראה, המעניקה מימון תואר מלא ודמי מחיה תמורת 4 שנות עבודה בבתי ספר תיכוניים לאחר סיום התואר. בתשלום, כמובן.

לוחמים לשעבר או חיילים משוחררים מאוכלוסיות מיוחדות זכאים למימון של ⅔ משכר לימוד אוניברסיטאי לשנה תמורת 180 שעות התנדבות בקהילה או 15 ימי מילואים במהלך שנת הלימודים, במלגה מוענקת על ידי ממדים לימודים.

מלגות מעניינות נוספות שכדאי להכיר:

פרויקט קרן הנצחה: מיזם חינוכי של משרד החינוך, האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך בשיתוף מכללת אפרתה, ארגון יד לבנים והארגון היציג של נפגעי פעולות האיבה, הרשויות המקומיות ובתי הספר. המלגה ניתנת לסטודנטית המלווה 2 קבוצות של תלמידים, כל קבוצה כוללת 2–3 תלמידים, משכבת י' ומעלה. הליווי כולל סיוע בתהליך הכנת אלבום הנצחה לזכרו של חלל או הנחיית פעילות חינוכית להנצחת חלל. במהלך הפעילות מתקיימים מפגשים עם משפחות שכולות והדרכות. היקף הפעילות: 100 שעות. גובה המלגה: 5000 ₪ כולל נסיעות.

מלגות לפי ארץ מוצא

קרנות רבות מעניקות מלגה ליוצאי ארץ מסוימת, למשל: מלגה ליוצאי אירן, מילגה לעולים מהולנד וצאצאיהם, ארגון יוצאי מרכז אירופה ועוד.

זה הזמן להירשם למלגה של אפרתה להרשמה לחצו כאן