דובר צה"ל רן כוכב
דובר צה"ל רן כוכבצילום: Flash90

בעקבות גל הטרור והמתיחות הביטחונית, הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה על תגבור כוחות באזור יהודה ושומרון ובקווי התפר. דובר צה"ל תא"ל רן כוכב התייחס למצב בראיון ל-103FM.

"בימים האחרונים אנחנו עדים להתגברות של פעילות הטרור, להיערכות הזאת אנחנו קוראים 'שובר גלים' והכוונה שלנו היא לאפשר חודש שקט על מנת לעבור את הרמדאן, את הפסחא וכמובן את חג הפסח שלנו וחודש הלאום הישראלי, היהודי, בשלום. הצפנו את השטח בגדודים, בתגבור, ביכולות מודיעין מתקדמות. אנחנו פועלים לסיכול התקפי ולסגירת קו התפר עד כמה שאפשר", אמר כוכב.

הוא ציין כי במגרת התיגבור נפגעה שגרת האימונים הצבאית. "המחיר האלטרנטיבי הוא כמובן טרור ברחובות. לכן, עם כל הכבוד לשגרת הפעילות, המשימה והגנת מדינת ישראל מעל הכול. להבטיח 100% הצלחה, קצת קשה לי, אני חושב שזה יהיה לא אחראי. אנחנו לפני ימים מתוחים ונעשה את המיטב".

"ברור שהפיגועים שבוצעו בשבועיים האחרונים הם בלתי נסבלים. מדובר בשלושה אירועים שונים שכנראה לא קשורים אחד לשני, לכן אני נמנע מלהגדיר את זה כגל. שני הפיגועים שבוצעו בחדרה ובבאר שבע בוצעו על ידי ערבים אזרחי ישראל, כנראה מוכווני דאעש או איזושהי הכוונה אסלאמיסטית קיצונית אחרת, והפיגוע שבוצע בבני ברק, בוצע על ידי פלסטיני מיעבד".

לגבי מחבלי דאע"ש בישראל אמר כוכב, "נחקרו לאחרונה על ידי שב"כ כמה עשרות שמאמינים בעולם התוכן הזה של דאעש. אנחנו מקווים שאלה המספרים. נעשה הכול יחד עם ארגוני הביטחון האחרים על מנת למנוע גם את סוג הפעילות הטרוריסטית הזו".

כוכב גם התייחס לאפשרות שברצועת עזה יסלימו את המצב מול ישראל ואמר: "אנחנו נערכים בכל זירה, ובתוך כך גם למנוע הסלמה ברצועת עזה. אנחנו מציינים בשבועות האלה שנה מאז 'שומר החומות'. מבצע שבעינינו הביא את השנה השקטה ביותר ברצועת עזה, אולי מאז ומעולם. השקט נשמר, ההרתעה פועלת ולא אלמן ישראל. מן הצד השני, גם לא לעולם חוסן ונצטרך לפקוח עין, לפרוס את כוחות ההגנה האווירית שלנו, את ההגנה הקרקעית שלנו ולוודא שעזה לא הולכת להסלמה".

"אם נראה ירי רקטי, נגיב בתקיפות - קודם כל בהגנה, אחר כך גם בהתקפה. לא נסבול שום הפרת ריבונות, לא בלון, בוודאי לא רקטה. פרסנו את סוללות ההגנה האווירית שלנו ולוחמות ולוחמי ההגנה האווירית ערוכים גם להסלמה מרצועת עזה", סיכם.