בני גנץ
בני גנץצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) לעדויות לטבח בעיירה בוצ'ה שבאוקראינה.

בריאיון לאריה גולן בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב: "אני מגנה רצח מהסוג הזה, זה באמת פשע מלחמה". הוא הוסיף כי "צריך להקפיד גם במלחמה על ערכים שנקראים מוסר לחימה. לצערי אזרחים עלולים להיפגע במסגרת לחימה, אבל הם לא יכולים להירצח תוך כדי הלחימה. פה היה משהו שנראה כמשהו מאוד חמור".

גנץ אמר בריאיון כי הפגישות שלו עם מלך ירדן עבדאללה השני ועם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן יימשכו. לדבריי גנץ, הוא מקיים את הפגישות הללו בשיקול דעת ואינו מתכוון להתעסק בפוליטיקה קטנה. "יש פה מדינה לנהל".

על הפרצות בגדר המערכת אמר גנץ כי "אנו מודעים לחולשות, תגברנו עוד יותר את המאמצים, ואנו מצויים בעבודת מטה שתאפשר לנו לשפר את המכשול לאורך התפר. אנו מנהלים ככל האפשר את המאמצים בכל הזירות".

בנושא ההקלות לפלסטינים בחודש הרמדאן, הסביר שר הביטחון כי צריך להקפיד להפריד בין מבצעי הטרור לקהל הרחב. "אנו שוקלים על בסיס יומיומי מה נכון לעשות, ומפעילים את כל שיקולי הביטחון האפשריים", אמר גנץ.

עוד אמר גנץ כי הוא לא ויתר על שאיפותיו להיות ראש הממשלה. "אני צובר ניסיון, ואני מזכיר לכולם שאני בחרתי להיכנס לממשלה הזאת כי רציתי בקיומה ואני עדיין רוצה בקיומה. כל עוד היא תשרת את המדינה אני אהיה חלק ממנה".