זירת הרצח
זירת הרצחצילום: מד"א

היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב הצליחה לאחר חקירה מסועפת לפענח את רצח שמעון (שימי) דדון בחודש אוגוסט האחרון סמוך לקניון הזהב בראשון לציון.

פעולות החקירה של הימ"ר הובילו למעצרם בתחילת החודש שעבר של ארבעה חשודים במעורבות ברצח, והשבוע הוגשה בעניינם הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

על פי החשד, רונן ירמיהו בן 22 מדימונה, רן יחזקאל בן 22 מאור יהודה, גל שושני בן 48 מבית דגן ודור יוסף בן 27 מרמת גן, ביצעו את הרצח במסגרת סכסוך מתמשך עם קבוצת עבריינים אחרת.

במסגרת החקירה, הצליחו חוקרי הימ"ר לשחזר את פעולות החשודים ביום הרצח לרבות ההערכות המקדימה לביצוע הרצח, הרצח עצמו וההימלטות מהמקום.

המשטרה פיענחה את רצח שמעון דדון בראשון לציוןצילום: משטרת ישראל

החשודים ירמיהו ויחזקאל הצטיידו בקטנוע TMAX גנוב עם לוחיות מזוייפות ואקדח מסוג גלוק, ונערכו באזור אור יהודה. שושני, על פי החשד, יצר קשר עם חברי קבוצת העבריינים המסוכסכת כדי להניע אותם להגיע לפגישה באזור קניון הזהב בעניין חוב כספי שלו אליהם.

מהחקירה עלה כי שושני הגיע לפגוש את החבורה ליד קניון הזהב, ובמהלך הפגישה, בעודו מתרחק מהחבורה, הגיע אל המקום הקטנוע בו נהג יחזקאל ומאחוריו ירמיהו. ירמיהו שלף אקדח והחל לירות לעבר הקבוצה היריבה שהחלה להימלט בריצה ובקטנוע.

ירמיהו, על פי החשד, זינק מעל הקטנוע והחל לרדוף בריצה אחר דדון תוך כדי ירי. דדון נפגע מהיריות והחשודים נמלטו מהמקום. כוחות רפואה שהגיעו אל המקום קבעו את מותו של דדון.

למחרת הרצח עברה החקירה לטיפול ימ"ר ת"א והחלו פעולות סמויות רבות של איסוף ראיות ומאמץ טכנולוגי לגילוי המעורבים ברצח. בתחילת חודש מרץ נעצרו יוסף ושושני וכן יחזקאל וירמיהו העצורים במסגרת כתב אישום אחר לאחר שנעצרו על ידי ימ"ר ת"א.

השבוע כאמור, הבשילה החקירה עם הגשת הצהרת תובע נגד הארבעה בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.