בני גנץ
בני גנץצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשבועות האחרונים התקיימו דיונים במשרדי הממשלה על מתווה חיבור לתשתיות של שורה של יישובים בהתיישבות הצעירה כשהקריטריון המרכזי הוא השאלה אם היישוב עתיד להיות מוסדר.

על פי הדיווח של כתב "ידיעות אחרונות" אלישע בן קימון, משרדי המשפטים והביטחון דנו באחרונה ברשימה הכוללת כ-30 יישובים שיזכו לחיבור לחשמל ובהם נופי נחמיה שבשומרון, מבואות יריחו בבקעת הירדן, אחיה בבנימין ואביגיל בהר חברון.

בשדולת ארץ ישראל בכנסת טוענים כי שר הביטחון הציב תנאי לפיו אישור החיבור לחשמל ליישובים בהתיישבות הצעירה ייעשה רק אם במקביל יחוברו גם מאחזים פלסטיניים בלתי חוקיים בשטחי C במטרה להסדירה.

במכתב שכתבו ראשי השדולה ח"כ אורית סטרוק וח"כ יואב קיש לשר השיכון זאב אלקין הם קוראים לו לפעול: "נודע לנו ששר הביטחון מתכוון לנצל באופן ציני את הדרישה לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל, על מנת להלבין מאחזים פלסטיניים שהוקמו כחלק מ'תוכנית פיאד' – תוכנית ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על השטח, שמטרתה חנק ההתיישבות הישראלית והקמת מדינה פלסטינית באופן חד־צדדי".

"אנו מזהירים: צעד כזה יגרום יותר נזק להתיישבות ולארץ ישראל, מאשר תועלת", מזהירים השניים במכתב.

הם ציינו כי פנו לאלקין משום ש"על פי ההסכם הקואליציוני ולדרישת סיעתך תקווה חדשה, מחויב שר הבטחון גנץ 'להבטיח את האינטרס הלאומי בשטח ולמנוע את ההשתלטות הפלסטינית'. לצערנו, שר הבטחון פועל כבר חודשים ארוכים בניגוד ובהיפוך מוחלט לסעיף זה ובמקום להבטיח את האינטרס הישראלי בשטח – הוא מקדם את האינטרסים של הרש"פ. הוא עושה זאת הן בהימנעות מכל אכיפה, והן בפעולות הלבנה חסרות תקדים. עכשיו, הוא נערך לעשות זאת תוך ניצול ציני של הדרישה להסדרת ההתיישבות הצעירה, ובהסכמה-שבשתיקה מצד שותפיו הקואליציוניים".

"אנו דורשים: חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל ולתשתיות – באופן מיידי, עוד לפני הקיץ הקשה, ללא כל 'השוואה' חסרת שחר למאחזי אבו-מאזן והכשרת תוכנית פיאד", סיכמו קיש וסטרוק.