דסטאו ביסט ז"ל
דסטאו ביסט ז"לצילום: באדיבות המשפחה

בני משפחתו של דסטאו ביסט ז"ל שנרצח ברמלה בתקופת הפרעות בערים המעורבות, דורשים לחזור ולחקור בעזרת השב"כ את הפיגוע בו נרצח אבי המשפחה.

משה שטה, חתנו של דסטאו ז"ל, אומר כי הפיגועים בשבועות האחרונים אינם מותירים מקום לספק. "במהלך חקירת האירוע בו נרצח דסטאו, אמרו וחזרו במשטרה, כי הרצח שהתבצע, היה לאחר שבוע וחצי מסיום חג הרמדאן ואי אפשר לקשור אותו לכוונות לאומניות של הרוצחים", סיפר שטה.

"הפיגועים הנוראיים מוכיחים את ההפך הגמור", מסביר שטה, "הטרור הרצחני לא מבדיל בין יום רגיל ליום חג. ארבעת הנרצחים בבאר שבע, ושני שוטרי מג"ב שנרצחו בחדרה, נרצחו כי הם יהודים. כי הם חיו והגנו על מדינת ישראל ועל זכותם של היהודים לחיות כאן. בלי שום קשר לחג הראמדן שעוד לא החל בכלל".

"הטרור מרים ראש. ההסלמה ההולכת ומתגברת כמו לפני שנה בדיוק. דסטאו נרצח באמצע הרחוב כי הוא היה יהודי. משטרת ישראל כשלה בחקירה של הרצח של דסטאו ונזכרה להתחיל לחקור מאוחר מדי, דבר שהביא אותם לתרץ את אוזלת ידם בטענות שאין כאן פיגוע ממניעים לאומניים. לקראת יום השנה למותו של דסטאו, מגיע לו צדק. מדינת ישראל צריכה למצוא את רוצחיו ולדון אותם בכל חומרת הדין", הוסיף שטה.

בסיכום דבריהם, דרשו במשפחת ביסט לחזור ולחקור את רצח אביהם ביתר שאת. "חקירת מותו של אבינו אינה יכולה להישאר במצב מושהה. אנחנו דורשים ממשטרת ישראל ומהשב"כ לחזור לחקירת התיק ולהאיץ את התהליכים. ככל שאנחנו מתרחקים מיום הפיגוע, כך הסיכויים להעמיד את רוצחיו לדין הולכים וקטנים. אל תשכחו את אבא שלנו", כתבו בני המשפחה.

נזכיר, כי דסטאו ביסט ז"ל בן ה-74 נפגע על ידי רוכבי אופניים חשמליים במהלך מבצע שומר החומות. לפי עדויות הנוכחים פגעו בו הרוכבים בכוונה תחילה, ניסו לחזור ולדרוס את הנוכחים בתחנה ולאחר מכן נמלטו מהמקום. כשלושה שבועות לאחר מכן נפטר ביסט מפצעיו.