ח"כ אלעזר שטרן
ח"כ אלעזר שטרןצילום: יונתן זינדל

שר המודיעין האלוף (מיל') אלעזר שטרן הגיש השבוע באמצעות עורכי דינו ממשרד מיתר תביעת לשון הרע נגד רשת מדיה, חדשות 13, מגיש ועורך תכנית "הצינור" גיא לרר ובה דרישה להסרת פרסומים שקריים לטענתו ששודרו בתוכנית "הצינור" ובחדשות הערוץ, התנצלות ופיצוי בסך מיליון שקלים.

בוואלה ברנז'ה דווח כי שטרן תובע את הערוץ בשל מה שכונה "פרשת המגרסה", במסגרתה אמירה שלו בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm, לפיה כראש אכ"א הוא גרס תלונות אנונימיות, לטענתו לא הובנה כראוי.

"מעולם לא גרסתי תלונות על הטרדה מינית", אמר שטרן למחרת השיחה בראיון בחדשות 13, "בדקו את זה היום ולא נמצא שגרסתי, וגם לא אמרתי שגרסתי תלונות על הטרדות מיניות, כן גרסתי תלונות אנונימיות בנושאים אחרים".

בהמשך נחשף בתוכנית "הצינור" בערוץ כי חיילת ששירתה תחת השר כשהיה מפקד בה"ד 1 טענה שהעידה בפניו על הטרדה מינית, והוא דרש ממנה לא להתלונן. "אם את תדברי על מה שהיה פה בחדר, בצבא את כבר לא תישארי".

האירוע השני אליו מתייחס כתב התביעה הוא אייטם שפורסם במהדורת החדשות של 13 לפיו קצינת ח"ן טענה שאמרה לשטרן שקצין ניסה להטרידה והוא חייך. לפי שטרן, הוא לא היה הגורם שאמור לטפל בתלונה, וממילא חיוך לא אומר שזלזל בתלונה והוא גם זוכר שטיפל באותו קצין. לדבריו, מדובר באירועים לפני 25 שנים, ייתכן שהיום היו מטופלים אחרת אבל הוא לא איים או טאטא וטייח דבר.

"ערוץ 13 נתן במה לטענות שקריות נגד השר מבלי לאמתן, תוך התעלמות מהכחשות ועדויות סותרות ואף תוך הקצנה שלהן מעבר למה שנאמר. הערוץ פטר עצמו מהחובה לבדוק, לאמת ולהצליב מידע משמיץ טרם שידורו, התייחס אל התרשמות אישית של כתביו כאמת שאין בלתה, תוך הובלת קמפיין תקשורתי מכפיש וחסר רסן שפגע בשר, בכבודו, במשפחתו ובשמו הטוב".

"רצח האופי שעשתה רשת 13 לשר, על בסיס טענות שקריות שלא נעשה כל מאמץ לבדוק אותן, גרם נזק רחב, משמעותי ומתמשך ופגע בסיכויי השר להתמנות לראשות הסוכנות היהודית".

לדברי גורמים המקורבים לשטרן, "בחודשים שחלפו מהפרסום ניתנו לערוץ מספר הזדמנויות לתקן את העוול אך הוא לא שעה לבקשות, התעלם באופן מופגן מהאמת, והמשיך לתת לעלילה שברא לפגוע בשר שטרן".