שלמה קרעי
שלמה קרעיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת אלינה ברדץ'-יאלוב (ישראל ביתנו) הטילה ספק בהשכלתו של חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) החובש כיפה כאשר במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת על הגדלת נקודות הזיכוי להורים במס הכנסה שאלה אותו אם למד לימודי ליבה.

קרעי למד בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים לתואר ראשון בחשבונאות ניהולית ומערכות מידע. לאחר סיום התמחותו קיבל רישיון רואה חשבון. בשנת 2011 השלים תואר שני במחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

בשנת 2013 השלים שם את עבודתו לתואר דוקטור בהנחיית פרופסור דביר שבתאי, בנושא תזמון במכונות רב תכליתיות ומחקרים שכתב עוסקים בתחומים המשתייכים למתמטיקה שימושית ולמדעי המחשב – תזמון ואופטימיזציה.

בתגובה לשאלתה של חה"כ ברדץ'-יאלוב השיב חה"כ קרעי: "לא למדתי לימודי ליבה. השלמתי אותם לאחר הלימודים בישיבה. למדתי חמש שנים בישיבה חרדית".

קרעי הוסיף: "אם כל חברי הבית הזה ועוד כמה אחרים היו לומדים את לימודי הליבה היהודיים, את המקור שלנו כעם יהודי כאן בארץ ישראל, (אם) היו לומדים את זה בתיכון שלהם או בבית הספר שלהם אז המצב כאן היה הרבה יותר טוב. הייתה אחוות רעים לא היו יוצאים נגד הקדוש והיקר לעם ישראל".

ח"כ קרעי מתח ביקורת גם שופט בבית המשפט העליון באומרו: "זה שבא שופט בג"צ (יצחק עמית) שלא למד לימודי ליבה לטעמי ואומר שפסח זה דיאטת מצות, אז חסר לו לימודי ליבה יהודיים".