פרוכות
פרוכותצילום: MJUDAICA

ייצור פרוכת

בכל בית כנסת אליו נכנס נבחין במיידי בפרוכת המפוארת התלויה בחזית ארון הקודש. אין ספק שנוכחותו משרה בבית הכנסת את אווירת הקדושה ומעדן את חושי מתפללי בית הכנסת.

למביט מן הצד נראית הפרוכת כיצירת תפירה מוכרת ופשוטה שניתן ליצור בכל בית מלאכה מקובל. לאמיתו של דבר, הליך תפירתה מסובך ביותר והעלויות הגבוהות של מצרך זה מצדיקים לחלוטין את כמות העבודה הנדרשת לאומנים העמלים על מלאכת התפירה.

הבד:

בשלב הראשון צריך לבחור את הבד הרצוי. ובכן, לא כל בד מתאים לפרוכת לארון קודש או לחילופין לפרוכת לבימה וכדומה. לתפירת פרוכת לבית הכנסת נצרכים לעשות שימוש בבדים קטיפתיים איכותיים שיחזיקו מעמד למשך שנים ארוכות למרות משיכתם על ידי מתפללי בבית הכנסת.

השימוש בבד כזה נצרך בעיקר לפרוכת לארון קודש, אך באופן תמידי רצוי לעשות בו שימוש גם לפרוכת לבימה ופרוכות לעמודי תפילה. שונה מכולם היא פרוכת לחופה העשויה מבד עדין ודק יותר – באופן שיוכלו האנשים לאחזו ולהגביהו בידיהם.

בבתי מלאכה לייצור פרוכות ניתן למצוא מלאי גדול של בדים אירופאים קטיפתיים שיצירתם נעשתה בעזרת שילוב וערבוב מחושב של חוטי סיליקון, משי, ויסקוזה, פוליאסטר בצפיפות המרבית (לפעמים רמת הצפיפות הנדרשת היא 3×1 מ"מ ופעמים אף יותר מכך). במטרה לייצב ולהכשיר את הפרוכת לעמידה איתנה בחזית בית הכנסת, נצרך לשלב ביצירת הבד לפרוכת גם חוטי מתכת איכותיים וקשיחים שנעלמים ומוסווים באופן מיומן בין קטיפת המשי.

מניעת כיווץ:

למעשה, גם לאחר שנמצאים ברשותנו חומרי הגלם הנזכרים וניתנה לנו האפשרות ליצור את הפרוכת לארון הקודש המבוקשת בגוונים הרצויים, עדיין לא נוכל לייצר את התוצר הרצוי מבלי להעסיק תופרים מקצועיים שיוכלו בכישוריהם להכביד ולייצב את מתיחת הבד ולמנוע את התכווצותו הבלתי נמנעת כמעט כתוצאה משינויי מזג האוויר, רקמת האותיות והאיורים הכבדים.

שיווי משקל:

מאחר ובשלבים מאוחרים יותר נצרכים האומנים לאייר את ריקועי הקודש ואת אותיות הפסוקים המבוקשים עם הקדשת התורם ומשפחתו, זקוקים להבטיח שהליכים אלו לא יפריעו לשיווי המשקל של הפרוכת ויטוה כלפי מטה מצורה מאכזבת ומושכת עין.

לשם כך ובמטרה למנוע את הבעיות האלו, מניחים חלק מבתי המלאכה משקולות עדינים בתחתית בפרוכת בתוך שרוול מוסתר שבעזרתו נמתחת הפרוכת בתהליך הייצור, בשעת רקמת האיורים והאותיות ובזמן תלייתה בחזית ארון הקודש.

איורים:

בשלב הבא נדרש להניח את בד הפרוכת הרצוי תחת מכונות התפירה ולשכלל בהם את האיור הרצוי ואת הכתובים המתבקשים.

ככלל, בחירת הגופן עשויה להוות כאב ראש לאדם שלא מתמקצע בנידון והוא עלול לבחור צורת אותיות שאינה תואמת לעיצוב בית הכנסת ולגודלה של הפרוכת. משכך, מן הנכון להעסיק מעצבים מוכשרים שיכוונו את גופן האותיות לצורתם הנכונה. אכן, פעמים ונדרשים לרכוש את הגופן מבעלי זכויות היוצרים ולעשות בו שימוש לפי הסעיפים המותנים.

גם לאיורי הפרוכת קיימים זכויות יוצרים ובעלים אחראים מה שגורם למחיריהם לנוע בין איור אחד למשנהו.

התוצר הסופי – פרוכת לארון קודש:

כרגע, כבר ניתן לראות הפרוכת כמעט כמושלמת. לשלב אחרון נדרשים לתפור בטנה איכותית וחזקה מאחוריה, כזו שתוכל לשמור על מראה פרוכת ארון הקודש כעבה, יציבה ואיכותית, ולענוד את תחתיתה בפעמונים ובקישוטים הנחשקים.

הפרוכת עדיין דרושה לעבור ניקוי יסודי ותפירת חישוקים גדולים וחזקים בחלקה העליון. בנוסף, בחלק מבתי הכנסיות דרושה מקצועיות רבה בתליית הפרוכת בחזית ארון הקודש בצורה בטיחותית. (לצרוך העניין ניתן להזכיר שלבית הכנסת 'החורבה' בירושלים נדרשו מתקני סנפלינג ואקרובטיקה מיומנת במטרה לתלות את הפרוכת).

פרוכת לארון הקודש מחיר:

כתוצאה מהטלטול הרב דרכה אמורה להתבצע תפירת ויצירת הפרוכת, מחירה של הפרוכת יכול להגיע לסכומים גבוהים לפעמים – כאלו שלא כל יד יכולה להשיג ולרכוש. זו הסיבה שבשנים האחרונות עברו רוב מכירות הפרוכת לרכישות און-ליין, כך שהוצאות רבות נחסכות כעובדי שירות ופיילוט ניסיוניות שעלולות לעלות ממון רב.

רצוי להיכנס לאתר של חברת M JUDAICA שהוא אתר מומלץ ביותר, שהוא הייצרן \ מפעל הפרוכות ישירות וללא פערי תיווך ובכך לחסוך זמן וכסף, חברת M JUDAICA מתחייבים למחיר הזול ביותר באיכות וגימורים ברמה הגבוהה ביותר.

חברת M JUDAICA נותנים לכם את ההזדמנות להזמין מוצרים אלו במבחר רחב של צבעים וגדלים, ולבצע שינויים בהתאמה אישית. מחלקת הגרפיקה שלנו יחד איתך, תעצב את העיצוב המושלם עבורך.

חברת M JUDAICA משתמשים בבדי קטיפה הכי איכותיים שקיימים בשוק, ריקמת פרוכת ממוחשבת במכונה גרמנית, צפיפות תפרים, שילוב חוטי ריקמה יציבים וחזקים במיוחד שיחזיקו לאורך זמן כולל ביטנה איכותית מלאה בגב הפרוכת. שיטת רקמה ייחודית למראה מלכותי מושלם ואחיד ללא מתיחות, ושילוב ושיבוץ אבני סברובסקי אורגינלים.

צרו קשר באמצעות המייל [email protected]

או בהודעת וואטסאפ 13474504674+

ובכן, שמחנו לעזור לכם ברכישת הידע הנצרך והקניית המושגים הנדרשים לרכישת פרוכת לארון קודש ולשאר תשמישי קדושה. אנו תקווה שהמידע שסיפקנו לכם יוכל לשמש אתכם ולסייע לכם ברכישה מקוונת בצורה המיטבית.