ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, מתארח באולפן ערוץ 7 ומברך גם הוא על המהלך בו נקטה חברת הכנסת עידית סילמן.

"שחר של יום חדש. זו מגמה שמתמשכת", הוא אומר. "עוד לפני הבחירות כתבתי שממשלה רעה כזו אסור לה לקרות והיא לא תחזיק מעמד. זו ממשלה שפגעה קשה בהתיישבות ורמסה את ההתיישבות. ברוך ה' אני שמח שיש חברי כנסת שמפנימים את זה והולכים עם המצפון שלהם וחוזרים לדרך המלך".

באשר לשמות של הצפויים לנהוג כפי שעשתה סילמן, אומר ישראל גנץ: "אני חושב שמי שיש בו טיפת יושרה ומבין שהממשלה הזו רומסת את היהדות וההתיישבות חייב להתיישר ולחזור למקום הטבעי של הבוחרים שבחרו בו, מצביעי ימין. כמו שאני מכיר את שקד, אורבך ואחרים, הם אנשים ישרים ואני מאוד מקווה שהם יחזרו הביתה".

גנץ דוחה את טענותיהם של אישים כמו השר הנדל לפיהן ממשלה זו אינה שונה מממשלת נתניהו, ואומר כי הנדל הוא אדם יקר ואהוב "אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח. בשנת 2021 היו 8300 אירועי טרור בכבישי יהודה ושומרון. זה מספר שלא היה מזה עשור. בו בזמן שרי ממשלה מסיתים וקוראים לנו טרוריסטים. ראש הממשלה עומד ליד מזכיר המדינה האמריקאי בשבוע שעבר ומדבר איתו על הטרור היהודי ברמאדן כשתושבי בנימין כמו כל תושבי יהודה ושומרון סופגים אבנים ובקבוקי תבערה וראש הממשלה שותק. לא היה דבר כזה. ראש ממשלה שמדבר על הגדה המערבית? לא היה דבר כזה".

עוד הוא מזכיר בדבריו את ההשתלטות הערבית בשטחי C בממדים שלא היו בעבר. זאת לבד מאישור של מאות בודדות של יחידות דיור לאוכלוסיה היהודית ומדובר בהיקפים פחותים גם ביחס לתקופת אובמה. גנץ אינו מקבל את הטענות לפיהן הדברים תלויים בממשל האמריקאי. הוא מזכיר את ביקוריו בארה"ב, שם התבררה לו מציאות אחרת.

"הממשלה הזו מפחדת, לא בונה ביהודה ושומרון ומקפיאה. הממשלה הזו הורסת. לפני שבוע וחצי הרסו 21 מבנים במעוז אסתר. דבר כזה לא קרה", אומר גנץ ומזכיר כי כאשר הובא חוק החשמל שהסדיר חשמל לאוכלוסיה הבדואית לדיון אם להחיל אותו על ההתיישבות הצעירה, ראש הממשלה ושקד הצביעו נגד.

גם את הניסיון להפיל את האחריות על בני גנץ לא מקבל ישראל גנץ וקובע כי כמו שראש מועצה הוא האחראי על המחלקות במועצה, כך ראש ממשלה אמור להיות אחראי על שריו. "הוא לא מתאם פעולות הממשלה. הוא ראש ממשלה והאחריות מוטלת עליו".