יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חבר הכנסת יולי אדלשטיין תקף היום (רביעי) את הממשלה בדיון הפגרה המיוחד שכינסה האופוזיציה ועסק בין היתר בגל הטרור ובהתנהלות כלפי היישוב חומש.

"הפיגועים הקשים הגיעו מכך שזורקים אבנים על מכוניות באיוש והנושא לא מטופל. ואז מתרחש רצח ליד חומש והתשובה של ההמשלה היא יד קשה כנגד ישיבת חומש ולא כנגד המחבלים. המסר הזה מגיע גם לערביי ישראל בחורה ואום אל פאחם".

"אזרחי ישראל בבאר שבע, בני ברק וחדרה משלמים בחייהם על אזלת היד של הממשלה בחומש", דברי אדלשטיין.

חברת הכנסת אורית סטרוק הציגה בדיון את המציאות הקשה שמתנהלת בחומש. היא פנתה לממשלת ישראל, ולשר יועז הנדל, נציג הממשלה בדיון וסיפרה על הביקור של חברי הכנסת אשר מתוכנן להתקיים לאחר חג הפסח.

"תגובת ממשלת ישראל לפיגוע היא מזעזעת- החלטה על הרס ישיבת חומש. אך עם ישראל לא יתן לכם לגעת בחומש. כל עם ישראל יעלה לחומש וימנע בגופו את הפגיעה בישיבה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן חיזק את חברי הכנסת. "האמירות הברורות והנוקבות של חברי הכנסת זוהי קריאת כיוון לממשלה - הסירו ידיכם מחומש. אותה יד שמחברת חשמל למאחזים הערבים הלא חוקיים בנגב, היא היד שהורסת את חומש ומנתקת את החשמל".

"זה אובדן עשתונות, זה משהו שלא נוכל להסכים לו. לא ייתכן שאחרי פיגוע קשה, הממשלה תרדוף את הקורבנות, אני קורא לממשלה תתעשתו עוד היום, הסיור הפסיקו לרדוף את חומש", הוסיף דגן.

בישיבת חומש סיכמו את הדיון ואמרו: "במקום סיור של 20 ח"כים, יגיע עם ישראל כולו בפסח לחומש יחד עם חברי כנסת רבים. כולם יצעדו אל חומש וידרשו לפתוח את המצור על הישיבה, לבטל את חוק ההתנתקות ולא להעניק פרס לטרור".