השופט יצחק עמית
השופט יצחק עמיתצילום: דרור סיתהכל, דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ נתן אור ירוק להריסת בית מחבל שסייע לרצח יהודה דימנטמן הי"ד, תלמיד הישיבה בחומש, בפיגוע ירי לפני כשלושה חודשים.

נגד הצו ההריסה הוגשה עתירה של משפחת המחבל וארגון השמאל "המוקד להגנת הפרט", אותם ייצגו עורכת הדין לאה צמל.

לטענת העותרים, המחבל היה שותף רק במעגל שלישי ורביעי ולכן אסור להרוס את ביתו. בנוסף נטען שמטרת המחבל הייתה להרתיע את תושבי חומש בגלל שפלשו לאדמותיהם. בג"ץ דחה את הטענות הללו וציין שהמחבל היה שותף מלא לפני הפיגוע, במהלכו ואף לאחר מכן.

העותרים טענו כי אין להרוס את בית המחבל משום שהפיגוע "נועד נגד תלמידי ישיבה" ש"מנסים להיאחז בהתנחלות בלתי חוקית שפורקה". שופט בית המשפט העליון יצחק עמית הגיב לכך בפסק הדין: "טענה זו אינה יכולה להישמע במקומותינו. דמו של מתיישב ביהודה ושומרון אין סמוק פחות מדמו של ישראלי המתגורר באחד הערים, הקיבוצים או המושבים שברחבי מדינת ישראל כולה.

"הצורך להרתיע מחבלים פוטנציאליים מפני רצח ישראלים חפים מפשע לא נחלש כאשר מדובר בתושבי יהודה ושומרון", כתב השופט עמית.

שי גליק מנכ"ל ארגון ''בצלמו'' שמייצג את משפחת דימנטמן, מסר: ''אנחנו מברכים על פסיקת בג"ץ פה אחד שעושה צדק. לצערנו עבר זמן מהפיגוע וחלק מההרתעה כבר נשחקה ולכן אנחנו קוראים להבא לגבש מגנון של הרס בתי מחבלים באופן מידי.

"אנחנו קוראים לראש הממשלה נפתלי בנט להוציא צווי הריסה מיידים לבית המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק וכן לשאר בתי המחבלים מהחודשים האחרונים", הוסיף גליק. ''הרס בתי מחבלים מהווה כלי הרתעה שמציל חיים וגם הרס בתי סייענים מציל חיים ומהווה כלי הרתעה משמעותי. נמשיך להוביל את המאבק להרס בתי המחבלים''.