אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: FREEPIK

סיכומים של ספרי עיון נהיו מאוד פופולריים ברחבי העולם בשנים האחרונות, וקשה להגיד שזה מפתיע. אף אחד כמעט לא מספיק לקרוא את כל מה שהוא היה רוצה. במציאות שכזאת גם אין זמן מיותר לבזבז על הספרים ה-"לא נכונים" – ספרים לא מספיק טובים, שלא באמת מספקים את הערך שהם מבטיחים.

מסתבר שסיכומי ספרים תופסים תאוצה גם כאן, בארץ הקודש. PBC - Professional Book Club הוא מיזם ישראלי, ראשון מסוגו, שמציע סיכומי ספרים מקצועיים בעברית למנהלים ועצמאים. מעבר לעשרות ספרים מובילים שהם כבר סיכמו, הם מציעים 2 סיכומים חדשים בכל חודש.

בחירת הספרים נערכת בהצבעה בקרב המנויים לשירות, וממגוון רחב של תחומים: ניהול ואסטרטגיה, פסיכולוגיה, יזמות ועסקים, התפתחות אישית, שיווק ומכירות, פרודוקטיביות, כלכלה, כסף והשקעות, ועוד.

לפני כמה שנים שלומי, המייסד והמנכ"ל של PBC, היה שותף בסטארטאפ בתחום הטכנולוגיה בחינוך. כחלק מהעבודה השוטפת ומהיותו שותף בחברה, הוא התעסק ביום-יום בהמון תחומים שונים – ניהול צוות, פיתוח עסקי, שיווק ועוד. כל מנהל, בעל עסק או עצמאי מכירים את זה. אבל בגלל שהעבודה אף פעם לא נגמרת, ותמיד יש עוד משימות להספיק, בסוף לא נשאר זמן ללמוד לעומק אף אחד מהתחומים.

כדי להתמודד עם הבעיה שלומי החליט להקדיש את חצי השעה הראשונה בכל בוקר, עוד לפני שהוא מתחיל לעבוד, לקריאת ספר עיון מקצועי באחד הנושאים בהם הוא עסק באותו הזמן. המטרה שלו הייתה לקרוא ספר מקצועי אחד בכל חודש, וכל פעם בנושא אחר.

לטענתו, התוצאות לא איחרו להגיע: בזכות אותם ספרים מקצועיים הוא למד והתפתח במהירות במגוון תחומים. התפוקה שלו עלתה, העבודה שלו השתפרה, ומעל הכל – הוא פשוט הפך למנהל טוב יותר. מהר מאוד הוא הבין שאם רק היו לו סיכומים של אותם ספרים מקצועיים, הוא היה יכול לחסוך זמן יקר ולקבל הרבה יותר ידע וכלים פרקטיים.

אז הוא החל לחפש סיכומים של ספרים שעניינו אותו בעברית, ומשלא מצא הוא החליט להרים את הכפפה בעצמו.

בין היתר, ב-PBC יש סיכומים לספרים "חשוב והתעשר", "מועדון ה-5 בבוקר", "כוחו של הרגל" "4 שעות עבודה בשבוע "חוכמת האדישות", ועוד ספרים רבים וטובים נוספים. כל סיכום כזה לוקח פחות מ-20 דקות קריאה, ומורכב ממס' חלקים וביניהם: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה והנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

לשירות סיכומי הספרים של PBC יש לא מעט יתרונות עבור מי שרוצה להתפתח אישית ומקצועית. בפחות מ-20 דקות קריאה לספר, ועם גישה מיידית לעשרות סיכומים בעברית ו-2 סיכומים חדשים בכל חודש, מדובר בחסכון משמעותי של זמן. מעבר לכך, בזכות ידע וכלים פרקטיים מספרים מובילים שנבחרים במיוחד עבור מנהלים ועצמאים, הלמידה וההתפתחות המקצועית מובטחות.

ניתן להצטרף לשירות בקלות דרך האתר, ולהנות ממחיר מיוחד ו-30 יום לניסיון בחינם.